Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 25 februari 2015

Blog in het zonnetje.... Geloven in huis


Het is weer woensdag dat betekend dat er vandaag een ander blogger met haar blog in het zonnetje wordt gezet...


Hoe heet je?
Els
Wat is je leeftijd
37 jaar
Met wie ben je getrouwd?
Met m'n man ;)
Hoeveel kinderen heb je en in welke leeftijd?
We hebben 3 kinderen: 13, 10 en 7 jaar. Meisje-jongen-meisje

Houd je family nights (gezinsmomenten)?
Ja
Hoe vaak doen jullie dat?
Ik ben er een beetje verslaafd aan geraakt. We bespreken regelmatig een thema, wat bij ons gezin past op dat moment of waar we meer over willen weten. We lezen uit de Bijbel over dat onderwerp bij de maaltijd en bij het thema maken we 1 keer in de week of 1 keer in de 2 weken, hangt van het thema, af iets wat ons eraan herinnert. Dus ja... om de week gemiddeld...
Op welke dag houden jullie zulke momenten?
Vaak zijn die momenten dat we iets maken op zondag.
Hoe bereiden jullie voor?
Als we een thema hebben bedenk ik meestal de Bijbelverhalen die we lezen. Maar soms komen de kids ook met ideeën voor Bijbelverhalen. Vaak bedenk ik zelf welk "werkje" of "proefje"we doen om het thema te verduidelijken. Ook lees ik graag blogs van anderen of kijk ik naar bijbelidee.nl. En dan kom je soms ook leuke ideeën tegen
Gaat het altijd van een leien dakje?
Haha... Nee, hoor. We hebben een keer over het zaad gewerkt en ik liet het potje met zaad zien en een van de kinderen die al een beetje druk was, gaf (wel per ongeluk) een stoot tegen het potje en overal lag grond.... Hmmm... Kwam dus op dat moment er niet van om te vertellen wat ik hen wilde leren. Toch word ik er wel steeds makkelijker in. Wat vandaag niet lukt, misschien morgen...
Wat ontroert jou/jullie tijdens zulke avonden?
Dat God zoveel van hen houdt en dat is heerlijk om ze dat te vertellen! We krijgen steeds meer gesprekjes over hoe we God in ons dagelijks leven kunnen betrekken... Of ... Gebedspunten: Hier moeten we echt voor bidden... Het is gewoon om over zulke dingen te praten. Zo vaak weten ze voorbeeldjes... En ook ik leer weer zoveel van hun kinderlijk geloof! 

Welk blog heb je?
Geloven in huis
Hoe lang blog je al?
In april een jaar.
Waarom ben je gaan bloggen?
Jij, Ilse vroeg om gastblogger te worden op jouw blog. En ik bleef ideeën sturen... Volgens mij zei jij: Zou je  niet zelf een blog starten. Dat was wel een aansporing. Bedankt! Ik vind het fijn om terug te kijken naar wat we samen hadden geleerd. En ik hoop dat anderen er ook door aangemoedigd worden om gezinsmomenten te gaan doen!
Waar gaat je blog over?
Veel over gezinsmomenten. Maar soms blog ik ook over opvoeding, wat ik geleerd heb op een moedermorgen, bijbelstudie...
Hoe vaak publiceer je een nieuwe blog?
Soms wel elke week...
Welk blog wordt het meest gelezen?
Veel gezinsmomenten; de serie "In Zijn nabijheid.." is veel gelezen! 
Waarom zouden de lezers van deze blog, jouw blog moeten bezoeken?
Er staan veel gezinsmomenten op die geschikt zijn voor de leeftijd van 7-13 jaar. En hopelijk moedigt het aan om ' t echt te gaan doen of om het te blijven doen! Ook al zijn je kinderen wat ouder en ben je niet gelijk van jongs af aan begonnen. Ik hoop dat jullie in je gezin God nog beter leren kennen! En doe dat lekker op de manier die bij jullie past. 

De foto is van een gezinsmoment over: Wie overwint... een pilaar, lees er hier over



Bedankt Els...
en hoe je ging bloggen... ja dat klopt wel ongeveer zo...
gaaf om te zien hoe sommige dingen lopen :)
Ik wil je God's zegen toewensen voor je gezin en je blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten