Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

vrijdag 27 maart 2015

Gastblog voor Tear: Dag 33... gaven..

Begin februari werd ik benaderd door Tear of ik voor hun wilde bloggen over een dag uit de 40 dagen kalender van hun. Nou dat wilde ik al.. want we hadden plannen om deze te gaan lezen en onze family nights in deze periode erop af te stemmen...

Dit is de blog die vandaag online komt bij Tear

In ons gezin houden we Family Nights, daarin zijn we creatief bezig met Gods woord… En dat wil ik vandaag delen met jullie...Dit keer rondom deze tekst. We gebruikte daarbij het verhaal van de rijk man die zijn dienaren achterlaat met talenten vanuit Mattheus 25:14-30. Ook keken we een leuk Filmpje.



Dag 33:
Laat een ieder van u de gave die hij van God
gekregen heeft gebruiken om de andere daarmee te helpen
zoals het goede beheerders van God's veelsoortige gaven betaamt


Dat klinkt makkelijk… gebruik de gave die je van God hebt gekregen...maar als je 5 en 7 bent… Hoe kom je er dan achter wat je gaves zijn? Ja ik kan goed voetballen… bedacht eentje… Tja zijn dat dan de gaves die Petrus bedoeld? Nou dat geloof ik niet…

upload_-1



Maar wat zijn nou die talenten die wij kregen? Om daar achter te komen spelen we een kwaliteitsspel spelen. ( Kwaliteitsspel ) Wat gaaf… ze kiezen zelf prachtige talenten uit en daarna kiezen ze onze talenten. Wat ze uitkiezen klopt aardig bij hoe ze zijn. Mooi om te doen en van hieruit kunnen we verder werken… Want je kan alleen maar je gaves gebruiken als je weet, wat je gaves zijn….
Om dit zichtbaar voor ze te maken, doen we nog een experimentje. Hiervoor heb je vetkrijtjes nodig...en een muffinvormpje in een hartje. Hak de vetkrijtjes in kleine stukjes van 1 cm. Vul de vormpjes met deze kleine stukjes, die staan voor al onze gaves en talenten. Daarna gaan de vormpjes 5-8 minuten in een hete oven van 200 graden. Laat ze afkoelen in de koelkast en haal ze dan uit de vorm. Je zal zien dat al die talenten 1 hart vormen… Zoals wij ook 1 zijn, compleet met al onze gaven…

upload_-1


Ik heb ook nog een paar links voor je, waar je nog een puzzelblad of kleurplaat kan downloaden:
Werkblad , scrol naar beneden en kies een blad uit bij de tekst Mattheus 25:14-30

Welke gaven heb jij? Wat ga je er mee doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten