Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

vrijdag 6 maart 2015

Gastblog van NOP: Advent... een wachttijd!! Waar wachten jullie op?

Deze blog kwam eind november 2013 online op de site News of Peace, ondertussen zijn daar wat veranderingen geweest. Ik ben er oa geen gastblogger meer en mijn oude blogs zijn ook niet meer terug te vinden. NOP slaat een andere weg in en dat is oke en ik wens hun God's zegen toe!... Omdat ik toen wel met veel plezier de blogs schreef heb ik besloten deze blogs opnieuw hier te publiceren!.... De komende weken kan je iedere vrijdag zo'n blog verwachten!





Kerst met kinderen… wat een geweldige tijd…
Hoe vullen jullie de tijd voor kerst in? Kunnen jullie echt toeleven naar kerst?
Sinds wij kinderen hebben kunnen we echt genieten van deze tijd. Daarvoor leefden (lees raasden) we op hoog tempo richting kerst. Beide een drukke baan en weinig tijd voor extra studie een aandacht voor advent…. Om dan ineens te schrikken en te beseffen dat het al bijna kerst is.
Nu is dat dus anders…
De kinderen komen al weken van tevoren thuis met verhalen over kerst. Vol van de mooie verhalen van de juf, geknutselde werkjes, diensten die voorbereid worden….Je zou kunnen denken: “mooi dat wordt op school geregeld… dan hoef ik niks te doen”. Juist deze periode is zo leuk en waardevol om samen te knutselen en bezig te zijn met God’s woord en de geschiedenis van Jezus geboorte.

Advent…
In de adventsperiode, die begint dit jaar op 1 december, werken we vaak met een kalender. Deze kan je op veel site’s downloaden en zelf in elkaar knutselen. Zo kan je samen met je kinderen aftellen richting kerst.
Daarnaast hebben we iedere week een family night. Vaak werken we in een serie en proberen in deze weken de complete geschiedenis te belichten. We beginnen vaak bij de boodschap die Maria krijgt, maar we zijn ook wel eens begonnen bij de geschiedenis van Zacharias. Iedere week behandelen we een stukje geschiedenis. Zodat we uiteindelijk uitkomen in de kerststal! Mooi om zo bezig te zijn!

Boekrol….
Ik snap goed dat niet iedereen elke week tijd heeft om te knutselen of gewoon weg de energie niet in deze periode. Voor iedereen, maar ook juist voor de mensen met te weinig vrije momenten, heb ik een leuke tip!
Wij maakte vorig jaar een boekrol, met daarop de geschiedenis van Jezus’ geboorte. Op de boekrol (stuk behang met 2 stokjes) worden meerdere kleinere kleurplaten geplakt en zo kunnen de kids zelf de boekrol lezen ;)
Klik hier voor het werkblad. Regel een vrije zondag of zaterdagmiddag en knutsel met je kids deze boekrol voor kerst in elkaar!

Vanaf mijn plekje als blogger, wil ik jullie allemaal een gezegende tijd toewensen en een mooie en warm kerstfeest samen met de mensen die jullie lief zijn! Hier onder een gedicht wat ik mooi vond passen bij advent...het wachten op…. Het wachten op de komst van het Licht!

Dit is de tijd van wachten
van wachten op het Licht
vol van adventsgedachten
het hoofd omhoog gericht

Dit is de tijd van hopen
van hopen op Zijn komst
en vol verlangen lopen
naar onze Bruidegom

Dit is de tijd van wéten
van weten dat die dag
naar 't woord van de profeten
zeer spoedig wordt verwacht

Dit is de tijd van wachten
van wachten op het Licht
we zien al in gedachten
een stralend vergezicht!

Dit is de tijd van wachten
met 't oog op Hém gericht!

Liefs Ilse...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten