Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 25 maart 2015

Blog in het zonnetje... Impress them on your children

Het is weer woensdag dat betekent dat er vandaag een ander blogger met haar blog in het zonnetje wordt gezet...

Hoe heet je? 
Joanne Janse
Wat is je leeftijd 

26
Met wie ben je getrouwd?

Leander Janse
Hoeveel kinderen heb je en in welke leeftijd?

2 kids, een van 4 en een van 1 jaar.

Houd je family nights (gezinsmomenten)? 

Ja
Hoe vaak doen jullie dat? 

1x in de week
Op welke dag houden jullie zulke momenten? 

Op zondag
Hoe bereiden jullie voor?

Ik probeer meestal aan de hand van een serie te werken. Bijvoorbeeld een aantal gezinsmomenten over Daniel of over bidden. In de loop van de week bereid ik het bijbelverhaal voor. Ik zoek er een werkje, wat liederen en eventueel een voorbeeld bij. Een andere kinderbijbel, mooie platen of een stukje film spreken onze oudste altijd aan, dus meestal zoek ik dat er ook bij.
Gaat het altijd van een leien dakje? 

Haha, nee, helaas niet. Soms ligt het aan ons (drukke week, niet goed voorbereid), andere keren heeft onze zoon  geen zin of landt het verhaal niet.
Wat ontroert jou/jullie tijdens zulke avonden? 

Als we merken dat hij echt de kern van het verhaal te pakken heeft.  Tijdens een gezinsmoment over Nieuwjaar hebben we aan onze zoon de tekst uit Micha 7 uitgelegd. We gingen naar de zee en gooiden daar steentjes is. Niet meer te vinden natuurlijk. Zo gooit God ook onze zonden achter zich, in de diepten van de zee. Zoiets blijft hangen! Dagen later hadden we het er nog steeds over!  Op zulke momenten ontroert het mij ook dat we onze kinderen over Gods goedheid moeten vertellen, zoals Hij zelf zegt in Deuteronomium 6:7. We mogen dat met vreugde doen!

Welk blog heb je? 

impress-them-on-your-children
Hoe lang blog je al?

Sinds november 2014.
Waarom ben je gaan bloggen?

Ik merk hoe belangrijk deze gezinsmomenten zijn in ons gezin. We leven ernaartoe en zien er naaruit. Samen stil worden voor God. Nadenken over Zijn Woord. Het is mijn verlangen dat andere ouders hierdoor geïnspireerd worden. Ik geloof dat het de opdracht die God geeft in Deuteronomium 6:7 een van de belangrijkste opdrachten is voor ons als ouders. Onze kinderen wijzen op God, op Zijn werk, op Zijn Zoon!
Waar gaat je blog over?

Over onze gezinsmomenten.
Hoe vaak publiceer je een nieuwe blog?

1x per week
Welk blog wordt het meest gelezen?

De blogs over bidden.
Waarom zouden de lezers van deze blog, jouw blog moeten bezoeken?

Om inspiratie op te doen voor gezinsmomenten met jonge kinderen! 



Bedankt voor je antwoorden
God's zegen voor je gezin en je blog!

1 opmerking: