Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

donderdag 15 november 2012

10 geboden,#1

Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben

De 2e avond met als thema de 10 geboden. Geen andere goden voor mijn aangezicht hebben. Tja hoe ga je dat aan een klein kind uitleggen, wat zijn andere Goden?  Hoe zit dat bij ons zelf eigenlijk? Wie staat er op nummer 1...Wat is er belangrijk in je leven? Het werk, de kerk, je gezin, de voetbal, de nieuwste gadgets...??
We vonden een knutselwerkje erg lastig en hebben er vooral over gesproken. Dat God nr. 1 moet zijn in ons leven. Al pratend kwamen we er achter dat best heel moeilijk is. We hebben de jongens zelf laten benoemen (lees vooral de oudste) wat in hun leventje soms belangrijker kan zijn dan dat God is. Die hebben we opgeschreven en er over gepraat hoe we ervoor kunnen zorgen dat die dingen niet belangrijker zijn dan de Heere. 
Een mooie avond ook al hadden we geen knutselwerkje, blijkbaar is dat ook niet altijd nodig.
Ook plakte we deze avond ons 1e gebod op een van de stenen.

Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten