Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 8 december 2015

Serie: Ik ben... de weg, de waarheid en het leven (6)



Post your #PrayerRequest on Instapray. Download the free prayer app. #Pray with the whole world ------> www.instapray.com:

Lastig...
oei...wat een lastige dit keer... niet lastig omdat we niet weten hoe of wat we moeten doen met deze Ik ben...tekst. Het "probleem" was/is dat we hem al meerdere keren behandeld hebben... Dus het zoeken naar deze verwerking bleef lastig en ik stuitte zelfs meerdere keren op mijn eigen blogs ;).

Het Leven....
We besluiten ons dit keer te focussen op Het Leven deel... de Weg hebben we al een keer gehad en Waarheid hebben we het ook geregeld over gehad. Dus we kiezen voor het Leven. Het leven... het eeuwige leven kunnen we alleen beƫrven (zoals dat dan genoemd wordt) door Jezus offer aan het kruis. Dus dit keer een werkje over het kruis en het leven wat we daardoor krijgen.....

Onze avond...
We hadden veel plannen voor deze avond, maar uiteindelijk was het te laat en deden we alleen het knutselwerkje. En eigenlijk vonden de jongens dat ook niet zo heel erg, aangezien ze al heel de dag door het huis stuiterde van de Sint-stress ;).
Uit de bijbel lezen we deze tekst en praten over wat het betekend en blikken nog even terug naar de dingen die we in het verleden rondom dit thema deden. 
Als knutselwerkje heb ik een werkje gekozen, van een weg die door het kruis heengaat naar het eeuwige Leven. Ondertussen luisteren we naar een muziekje.




Als laatste plakken we de tekst van vandaag op de draaischijf.


Links...
Werkbeschrijving: Vouwen en knippen van het kruis 
(dit wilde we doen, maar ik had het niet voorbereid en door tijdsnood hebben we het geskipt, maar ik denk dat het wel heel erg leuk is om te doen, dus klik even door)
Knutselwerkje: Dank U voor het kruis
Draaischijf: Ik ben...
Afspeellijst: Ik ben....

Omdat we al meerdere keren bezig zijn geweest met de Ik ben... tekst wil ik deze als tip ook met jullie delen. Ook kwam ik veel de verwerking tegen van de kloof en het kruis als overbrugging van die kloof. Ook daar daar zijn we een keer mee bezig geweest en die link staat dus ook hieronder.
Ik ben de Weg
Hij wijst de weg
Kloof en kruis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten