Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

vrijdag 14 februari 2014

Valentijnsdag... hier is mijn hart

Valentijnsdag... absoluut niet christelijk, maar wij vinden het wel een mooie gelegenheid om iets te vieren.(Lees hier maar eens wat voor Janneke de reden is) Niet op de manier van de wereld om ons  heen, met grote kado's (zag gisteren een grote rij mannen bij de juwelier staan, de prijs van rozen gaat gigantisch over de kop...). Nee zo willen wij valentijnsdag niet vieren. Wij hebben het gewoon erg gezellig met z'n allen en hebben een speciale family night. Dat deden we vorig jaar ook, lees maar...

Dit jaar begint het vieren al vroeg... we bakken met z'n drietjes lekkere hartjes brownie's voor bij de family night. We eten pasta (favoriet bij iedereen hier) en we hebben voor een keertje hartjes pasta gekocht :). Thomas heeft gisteren met papa heerlijke en totaal onverantwoorde toetjes uitgezocht. Dat is al een groot feest!



















Na het eten trekken de jongens hun pyjama aan en zet ik alles klaar.

Onze avond.... 
We smikkelen onze koeken op en praten over wat valentijn voor anderen betekend en waar wij graag over willen na denken met hen. We willen het hebben over God's liefde voor ons... Dit willen we doen met de tekst uit Jesaja 43:4a


Jij bent zo kostbaar in mijn ogen,
zo waardevol, en ik houd zo veel van je

We lezen deze tekst voor en praten er overdoor... wat een tekst en dit zegt God....We laten het doordringen. Ik heb van de week bij een christelijke boekhandel een kaartje besteld voor de jongens. Deze krijgen ze van ons, met een persoonlijk woord van ons op de achterkant. We lezen de kaart samen en weer zijn we onder de indruk van God's liefde...


We maken de link naar hoe wij die liefde kunnen beantwoorden. We zullen nooit perfect kunnen leven voor God, maar dankzij Jezus kunnen we Hem wel benaderen en kunnen we een relatie opbouwen. Maar daarvoor moeten we wel ons hart aan Hem geven... Hij wil in ons hart wonen... Daarom zingen we: Zit je deur nog op slot. En luisteren naar de volgende liedjes:





Daarna maken we een werkje. We gebruiken een onderdeel  van dit werkblad. Wij kozen voor de 2 handen, met het grote hart, waarin een klein hartje zit, pagina 4. (let wel even op met printen anders heb je heel veel papier) Het lijkt net of de handen het hart opheffen en zich uitstrekken naar God. Het lijkt te zeggen...Here hier is mijn hart, kom in mij en werk in mij....Tijdens het knutselen praten we hierover...We merken ook op dat de vakjes rondom het kleine hartje, wel eens allerlei dingen in ons hart kunnen zijn. Een donker vakje voor dingen waar we boos om zijn, het gele vakje voor de blijde dingen... en dat geven we allemaal aan Hem
Je kan er ook voor kiezen om de handen nog een keertje extra te printen en deze op de ander handen te plakken met 3d foam. Wij plakken in de kleine hartjes een klein fotootje van de kinderen.


We genieten nog even en zingen nog wat en dan is het helaas al weer bedtijd...
We sluiten af met kringgebed en papa zegent de jongens.

Wat een leuke avond! Ik hoop dat jullie ook een fijne avond hebben gehad!?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten