Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 18 februari 2014

Nieuwe app: Druppels

Ik kwam op Facebook een nieuwe app tegen. Een app rondom de geloofsopvoeding. Dan is gelijk mijn interesse gewekt. Ik heb hem gedownload en vind het een leuke app. Druppelsgewijs komen er teksten en tips voorbij. Ik heb contact gehad met de mensen achter Druppels en onderstaand stuk over het ontstaan van deze app is geschreven door een van de oprichters Janneke.
>>

Afgelopen weekend stond ik samen met Bert Reinds op de conferentie Rondom het Kind. om te vertellen over deze nieuw app...- 2 digibeten die God gebruikte om een app te maken.
Hoe gaat zoiets ?
Op de Pinksterconferentie van Opwekking stond ik op een stand met kinderwerk-materiaal.
Ik had een gesprek met een vader over opvoeding.Hij had veel vragen. Ik raadde hem een boek aan : We hebben allemaal wat van Bert Reinds (een boek waar je als ouder blij van wordt en niet denkt..."dat kan ik nooit",)
Maar...... hij zei..."dan moet ik dat nog lezen ook". "Ja" zei ik "het komt niet binnen waaien".
Hij liep weg en z'n iPhone trilde waarschijnlijk of gaf een piepje.
Direct werd het gelezen.
Gefrustreerd zei ik: "Heer hoe kunnen we dat rotding eens gebruiken in het belang van kinderen".
Ik kreeg vrijwel gelijk een antwoord in de vorm van een woord in mijn hoofd "een app".
"Een app Heer daar weet ik niets van hoe dat moet".
Bert Reinds (waarmee ik samen in de werkgroep van rondom het kind zit) kwam even langs om te groeten.
Ik vertelde mijn frustratie.
Week later belde hij op: "Janneke het laat mij niet los van die app".
We maakten een afspraak. Bedachten een naam  "Druppels".Ook n.a.l.v
Bijbel app (iedere dag een tekst ,doet wat) en het irrigatie systeem in Israël. iedere dag druppels, geen plons water tegelijk. Maar precies genoeg om mooie bloemen te laten groeien en bloeien.
We zijn druppels gaan schrijven in het geloof en vertrouwen dat God wel zou toevoegen wat we nodig hebben.
Hij voegde toe doordat wij er over gingen praten (het ging echt niet vanzelf!).
Een app maker           -Reinier Kops
Een ontwerper           -bekende van Reinier.
Een redactiebureau    -Bas Vos.
Een jongen van 16 jaar die een filmpje maakte voor de presentatie  -Zoon van Bert R
De app werd aangevraagd bij android en Apple.
Geplaatst bij android en afgewezen bij Apple
Opnieuw aangevraagd (met wat wijzigingen ).We hoorden niets.!!!!
Tot ik zaterdag rond 12 uur (tijdens de conferentie) een telefoontje kreeg van mijn man. Janneke ook Apple heeft de app goedgekeurd.
Om 14.30 zou de lancering van de app zijn tijdens een plenair programma van de conferentie .We moesten melden dat alleen android gebruikers hem konden downloaden. Ineens was het voor alle gebruikers mogelijk de druppel te downloaden.
Wat een grote God !!!!

Lieve groet, Janneke


Wat een wonderlijke gang van zaken zeg! Prachtig om te lezen. Het stuk wat hieronder staat komt vanaf de site van Druppels. Op de site van Druppels kan je ook de links vinden om de app te downloaden! Klik hier om naar de website van Druppels te gaan

App screenshot

Veel ouders/opvoeders zijn hongerig naar toerusting voor de (geloofs)opvoeding, maar slagen er niet in die te vinden. Ze weten niet waar ze moeten beginnen, of het ontbreekt hun aan tijd voor boeken of websites.
Speciaal voor hen is er een nieuwe app ontwikkeld: Druppels. Hiermee ontvangen ouders elke dag een 'druppel' op hun smartphone: een stukje toerusting in de vorm van een kort maar krachtig berichtje. Bijvoorbeeld een doordenker, praktische tip, eyeopener of Bijbelvers. De 'druppels' zijn eenvoudig te delen via Facebook of Twitter.
App screenshot

Deze gratis app biedt bemoediging, inspiratie en stof tot nadenken. Elke dag een 'druppel' kan een geweldige uitwerking hebben in kinderlevens!
Voorbeelden:
  • "Als een kind opgroeit met kritiek, leert het veroordelen."
  • "Elk kind heeft recht op een biddende ouder."
  • "Het kostbaarste dat je je kind kunt geven, is je tijd."
  • "Geloofsopvoeding: Kijk eens samen naar een YouTubefilmpje met een Bijbelverhaal." 

2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een mooi verhaal!
    Ik word er benieuwd naar..
    Leuk dat je ook over zulke dingen schrijft, zo ontdek je nog 'es mooie dingen!

    BeantwoordenVerwijderen