Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 27 september 2016

Serie: Bergwandeling door de bijbel ~ Olijfberg (deel 5)

Deze serie komt nu pas online omdat we deze avonden hielden in de schoolvakantie en mijn blogpauze...
___________________________________

De olijfberg komt geregeld voor in de bijbel... Hij is 826 meter hoog.. 

Kiezen...
Toch is het bij iedere berg weer kiezen waar we het over gaan hebben .. Bij de olijfberg wilde ik het liever niet over de hemelvaart hebben. Maar een andere duidelijke geschiedenis waar we ook zelf mee aan de slag konden kon ik lastig vinden. Uiteindelijk kwam ik bij de Hof van Gethemane, waar Jezus strijd voert.... met de aanvechtingen van de duivel. Kennen we dat zelf ook niet.. dat het moeilijk is... Dat de duivel het je moeilijk kan maken.. Dat wat hij je vertelt wel goed klinkt... of dat je juist heel erg bang van hem wordt.. Daar gaan we mee aan de slag. De hof ligt aan de voet van de berg, maar dat is een klein detail ;)

Onze family night...
Dit keer is het vooral een "praat" moment en dat is ook niet erg... Dit deden wij verdeeld over een dag terwijl we aan het lopen waren. We praten over de geschiedenis in de hof van Gethemane, waar Jezus bid.. en bang is. Daar praten we over. Dan maken we de link naar ons eigen leven, ons eigen bang zijn, ons eigen bidden, onze eigen aanvechtingen...


Thuis maken we een knutselwerkje. We trekken de handen van de kinderen over. Daar schrijven we op "Niet mijn wil, maar Uw wil"... Zodat we onthouden dat de wil van God de belangrijkste is en niet die van ons.







Als laatste heb ik nog een kleurplaat voor de kinderen.


Link....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten