Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

donderdag 18 juni 2015

Recensie: Overblijfbijbel

We zijn hier thuis al weer een tijdje aan het lezen in de overblijfbijbel.
Deze kreeg ik van Ark Media toegestuurd voor een recensie...

Onze jongens zitten op een school met een continue rooster en eten dus altijd op school.
Om deze bijbel te testen hebben we hem 's avonds aan tafel gelezen en ik vind het een fijne bijbel en uitermate geschikt waar hij voor bedoeld is.


Deze overblijfbijbel is bedoeld om te lezen op school, 
tijdens het overblijven. Geschikt voor kinderen uit groep 3 t/m 8. Maar ook de jongere groepen kunnen gerust mee lezen. Onze Matthijs van 5 en in groep 2 snapte het ook goed. 


In de bijbel staan 160 verhalen, dit staat gelijk aan 4 keer in de week overblijven voor 40 weken lang. De verhalen zijn zo geschreven dat ze los te lezen zijn. Er zijn altijd kinderen die niet altijd op school eten en dan een eventuele verhaallijn zouden missen. Dat is met deze bijbel dus niet aan de hand. Ieder verhaal is er 1 op zich. Voor in de bijbel is er een aftekenlijst, zo kan je precies bijhouden welke verhalen al gelezen zijn en welke niet. Er is ruimte om dit 3 jaar bij te houden.


Ieder verhaal is helder geschreven en duidelijk voor de leeftijdsgroep. 


Wat ik altijd erg fijn is dat er heel wat onbekende verhalen instaan. Ze gaan verder dan de standaard kinderbijbelverhalen. Dat maakt het voor oudere kinderen ook interessant. 


Ieder verhaal sluit af met een gebed, wat ik mooi vind aan de gebeden is dat de schrijfster een koppeling maakt van het bijbelverhaal naar ons persoonlijke leven... Zo komt het voor kinderen heel dichtbij.


Ook staan er nog vragen bij waarmee je door kan praten, onze jongens vinden zulke vragen erg fijn en zo zijn we een tijdje bezig met het verhaal. Ook met de vragen gaat de schrijfster in op ons eigen leven. Heel fijn en mooi hoe ze deze vragen diepte geeft. Ik kan me voorstellen als je een drukke overblijfmiddag hebt, dat het dan misschien lastig is om dit te doen. 


Ben je overblijfmoeder of juf op een school met continue rooster?
Of gewoon vader of moeder en lijkt het je handig om hem thuis te gebruiken?
Ik kan hem je van harte aanbevelen!
Wij zijn er met zijn allen erg tevreden over...
De prijs vind ik ook erg meevallen, voor een bijbel die je jaarrond kan lezen op school of thuis.

De overblijfbijbel is te koop bij Ark Media en de christelijke boekwinkels
Titel: Overblijfbijbel
Auteur: Joyce de Jongh
 ISBN: 9789033832666
Prijs: 24,95
De overblijfbijbel heeft ook een eigen site met nog meer tips en ideeen, neem daar ook eens een  kijkje...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten