Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

zaterdag 27 juni 2015

Family nights en vakantie (deel 2)

De afgelopen 2 keren hebben we voor we op vakantie gingen ook daar een speciale avond voor gehouden. Een stukje stil staan bij een "verre reis", de gevaren en Gods bescherming die we nodig hebben. Maar natuurlijk ook om voorpret te hebben....

Traveling Day

De laatste week voor ons vertrek staat het huis op zijn kop. 
Overal liggen stapeltjes kleren al klaar te liggen, 
overal liggen lijstjes, 
overal liggen spulletjes klaar op te pakken,
mijn hoofd draait overuren, 
de jongens zijn over-enthousiast en ik stiekem ook
in onze koelkast en kasten lijkt het wel oorlog... (alles is op)

En dan toch nog een family night... 
ja...
Zo mooi en fijn om even die rust te nemen en erbij stil te staan...

Graag wil ik jullie 2 tips geven voor zo'n avond zo vlak voor het vertrek


Een wolk die mee gaat, 
bedacht aan de hand van het verhaal van de IsraĆ«lieten die door de woestijn trekken en God als wolk aanwezig is en mee gaat. Zo maakte wij onze eigen wolk die ook mee ging, om duidelijk te maken dat Hij ook met ons meegaat.


Wie kent het spelletje niet...
Ik ga op reis en neem mee...
en zo maar verzinnen met zijn allen wat er nou in die tas moet.
Daar is dit werkje op gebaseerd, wij maakte dit werkje en speelde het spelletje

Road

Wij hebben nog een traditie ingesteld, overgenomen van Hans zijn ouders...
Hans zijn ouders laadde de auto vol, stapte in, 
maar startte de auto niet...
ze vouwde hun handen en sloten hun ogen.
Om God om Zijn bescherming en zegen te vragen voor onderweg....

Dit hebben we niet altijd gedaan, toen we nog samen waren, Hans had er geen erg in en ik wist niet van die traditie af... Tot hij het eens een keer vertelde en sindsdien doen wij dit ook...
En weet je... het is zo bijzonder om zo je reis te beginnen...
of je nou naar de Zeeuwse kust gaat of naar het verre zuiden....
Hij gaat mee....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten