Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 13 februari 2013

Kalender als start 40 dagen/lijdenstijd

Start 40 dagen/lijdenstijd met een kalender

Vandaag 13 februari is het As-woensdag, in onze kringen vieren we deze as-woensdag niet. Tenminste niet dat ik weet. Wel is het de start voor de 40 dagen/lijdenstijd. Ik heb altijd gedacht dat de 40 dagen tijd, precies 40 dagen was. Niet dus kwam ik van de week achter. Het zijn 46 dagen, dat is omdat de zondagen in die 40 dagen niet meetellen. De zondagen worden als feestdagen beschouwt en vanouds her werd er op die dagen niet gevast. Zo kon men het vasten beter volhouden. Ik vind het wel een mooi beeld, want is de zondag ook niet iedere week weer een feestje? Een punt van aan het begin van de week! 

Wij vasten niet, maar we willen wel bewust met de kinderen naar Pasen toeleven. Daar zullen we de komende tijd nog veel family nights aan besteden, maar ik wilde ook iets van een aftel kalender. Eerder deze week heb ik dit bericht: Paas-spiraal, op weg naar Pasen geplaatst. Daarmee zou het kunnen, maar die hebben we vorig jaar al gedaan en we  wilde graag iets anders. Deze kleurplaat kwam ik via de blog Bijbel in beeld, tegen op een Engelse site, met leuke crea-ideetjes.
De oudste moest toch echt even buitenspelen en had geen tijd meer ;)

Deze heb ik de jongens laten inkleuren op de vrije woensdagmiddag (dus niet echt een family night, want papa was er niet bij) en ik heb erbij uitgelegd waarom we deze kleurplaat kleuren en dat we iedere dag een kruisje zullen zetten door het vakje van die dag en dat we zo aftellen naar Pasen. 
De jongens spitsten gelijk hun oren!... Pasen??... Feest??.... Leuk!! Dat beloofd wat... ;)

Ook deze kleurplaat gebruiken? Je kan natuurlijk ook een paar daagjes smokkelen ;) 
Klik hier voor de kleurplaat.

Fijne middag/avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten