Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 15 maart 2016

Serie: 40 dagen opstaan ~ Deel 6: Hoofdpersonen rondom Jezus

Deze keer gaat het over de hoofdpersonen rondom Jezus. In de Tear kalender worden er 5 genoemd. Deze gebruiken wij dus ook...

Hoofdpersonen...

Petrus
Kajafas
Pilatus
Simon van Cyrene
Maria van Magdalena

Toen ik me inlas op dit thema, nadacht over dit thema, besefte ik dat Jezus bijna niet alleen geweest is, maar tegelijk ook zo alleen... Niemand die Hem snapte of kon helpen... Daar willen we met onze jongens over nadenken, maar ook willen we ze leren wie die mensen waren en wat hun rol was op dat moment.

Onze middag...
We starten met een simpele quizje. Op een blad heb ik meerdere vormen getekend, met daarin de namen die in de kalender voorkomen. 


Vervolgens mogen de jongens opschrijven wat ze kunnen bedenken wat met deze personen te maken heeft. Daarbij vertellen wij ondertussen de verhalen rondom deze mensen. Zo komen we er achter dat ze toch nog niet iedereen kende in het verhaal... Mooi weer wat nieuws geleerd :)...


Als we gaan knutselen praten we over de verloochening van Petrus en dat dat soms ook best moeilijk is om toe te geven dat je bij Jezus hoort in lastige situaties. Dan praten we ook over de eenzaamheid van Jezus terwijl hij helemaal niet alleen was.
We knutselen een kraaiende haan. Dit doe je door een hand over te trekken. Deze knip je uit en plak je dwars op een blad. Een hanenkam, snavel en poten knip je uit een ander vel. Plak deze er ook bij. Het is een best simpele knutsel, maar onze stoere binken snapte maar niet wat we gingen maken en waren dol enthousiast en erg verrast toen het een haan bleek te worden :).. We schreven er nog KUKLEKUUUU.... 





Dit keer geen links...want er is niks om naar te linken ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten