Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

maandag 20 oktober 2014

Workshop Bert Reinds, Positief&Creatief Opvoeden

Vorige week kreeg ik een verzoek binnen of ik een bericht wilde plaatsen op mijn blog.
Het ging hierbij om de workshop Positief&Creatief opvoeden, die Bert Reinds in samenwerking met Red Een Kind verzorgt.

Red een kind

Na even op de site te hebben gekeken en onderstaande info gelezen te hebben...

Daarnaast hebben wij wel eens een workshop gehad van Bert Reinds en dat was super.
Alles bij elkaar maakt dat ik erg enthousiast ben en zelf ook een avond hoop te gaan!
(en dat plaatsen van dat bericht dat zit ook wel goed :)..)

Lees maar snel en laat weten of ik je misschien tegen kan komen op de avond in Dordrecht!
‘Ouders in Malawi en Nederland hebben dezelfde vragen’

‘Problemen in Afrika zijn in de kern dezelfde als bij ons, alleen wij benaderen ze met welvaart.’ Dat is één van de ontdekkingen van orthopedagoog Bert Reinds die met Red een Kind meereisde naar Malawi. Bert Reinds verzorgt in samenwerking met Red een Kind dit najaar vier workshops over opvoeding. 


Opvoeden: hoe doe je dat? Ouders met opgroeiende kinderen lopen regelmatig tegen uitdagingen en praktische vragen aan. Tijdens de reis die Bert met Red een Kind naar Malawi maakte, ontdekte hij hoe universeel die vragen eigenlijk zijn. ‘Of je nu in Nederland of in Malawi woont, als ouder heb je de diepe wens dat je kind opgroeit tot zelfstandige volwassene. Je wilt van betekenis zijn voor je kind. De ouders die ik in Malawi ontmoette, bleken met hele herkenbare vragen te zitten. Dat trof mij.’


Opvoedworkshop-klein.jpg


Samen met Red een Kind verzorgt Bert Reinds in oktober en november op verschillende locaties in Nederland de workshop ‘Positief en creatief opvoeden’. Reinds: ‘In Malawi heb ik precies diezelfde workshop gegeven. Ik merkte dat de ouders vaak al begrepen waarover ik het had voordat mijn woorden vertaald waren. Het was een feest van herkenning!’

Tijdens zijn reis zag Reinds hoe Red een Kind een verschil maakt voor kinderen in extreme armoede. Reinds: ‘Ik heb gezien dat ouders en het hele dorp betrokken worden om de kansen van kinderen te vergroten. Kinderen krijgen bijvoorbeeld onderwijs aangeboden. Moeders komen samen in speciale zelfhulpgroepen, waardoor hun zelfvertrouwen groeit. Een gevolg daarvan is dat ze hun kinderen niet naar het land sturen, maar naar school.’

Een gezond zelfbeeld. Gezonde relaties binnen het gezin. Dat zijn belangrijke uitgangspunten bij het opvoeden…in Nederland én in Malawi. In de workshop werkt Reinds dat verder uit aan de hand van concrete voorbeelden. Reinds: ‘God heeft ons gemaakt om verbonden te zijn met Hem en met de mensen om ons heen. Hij vond het niet goed dat de mens alleen zou zijn. Waar je ook leeft, het gaat om die verbinding. Anders leef je buiten je bestemming.’



De workshop ‘Positief en creatief opvoeden’ wordt gehouden in Groningen, Gouda, Dordrecht en Ede.  
www.redeenkind.nl/opvoeden. Hieronder de diverse data, je kunt op de datum klikken om kaarten te kunnen reserveren. De kaarten kosten 7,50 p.p.


Bert Reinds
Locatie Rietland (gesponsord), Oosterseweg 62, Zuidwolde
Start van de avond: 20uur (zaal open 19.30)
Bert Reinds
Locatie Agnietenkapel, Nieuwe Markt 100, Gouda
Start van de avond: 20uur (zaal open 19.30)
Bert Reinds
Locatie Bonfire, Wijnstraat 117, Dordrecht
Start van de avond: 20uur (zaal open 19.30)
Bert Reinds
Locatie Grand Café Marnix, Achterdoelen 11, Ede
Start van de avond: 20uur (zaal open 19.30)

3 opmerkingen: