Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

donderdag 30 oktober 2014

Halloween....

Ook dit jaar hangen de winkels vol met heksen, spinnewebben, doodhoofden, enz... Weer wordt ik er op diverse plekken mee geconfronteerd. Het lijkt wel of het steeds erger wordt. Het lijkt steeds normaler te worden...

Dit jaar hebben onze kinderen het er voor het eerst over. Dit doordat ze in een pretpark zijn geweest waar een themaweek/maand was. We hebben daar een abonnement en komen er vaak. Hans was toen alleen met de kinderen en koos ervoor om naar binnen te gaan... Eigenlijk waren we daar wel blij mee. Want op de terugweg hebben ze er veel en goed over gesproken en was het onze mannen duidelijk... dit komt niet van God en trokken ze zelf de conclusie daar willen we niet meer heen als er nog halloween is. Geen probleem... graag zelfs.

Maar vorige week kwam daar ook nog eens bij dat het favoriete spelletje op de Ipad van Thomas werd omgetoverd met een compleet halloween decor... Ook dat ging dus op de lijst van doen we voorlopig even niet. 

Ik schrik er wel van hoe normaal het lijkt te worden.
Hoor van steeds meer mensen om ons heen dat ze het gaan "vieren"... 
compleet met kinderfeestjes, om lekker te griezelen.
Ik snap het niet... maar misschien hoef ik het ook niet te snappen.


Vorig jaar schreef ik ook al over halloween en daarin gaf ik ook nog wat tips wat je met je kinderen zou kunnen doen om het in een family night over halloween te hebben...

5 opmerkingen:

  1. Dank je wel. Hier komen geen kinderen langs de deur. Vorig jaar tenminste niet. het is echt een eng feest. Goed dat je erover blogt. Ik heb ook je linkjes gevolgd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt arielle!
      Vind 't best spannend om er over te bloggen...
      Dus extra fijn dat je even reageert!

      Verwijderen
  2. Hoi Ilse,
    Hier in de buurt leeft dat hele halloween gedoe helemaal niet. Wel ligt er in de winkels het één en ander. Dat bord is geweldig! Mensen die het wel vieren hebben echt geen idee waar ze zich mee inlaten! Goed dat je er een stukje over schrijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel goed stukje. Ook hier niks met dit "feest". Eerst werd er in ons stsdje niets aan gedaan. Nu begint het hier ook. Nou niet bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto met een geweldige tekst.....

    BeantwoordenVerwijderen