Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

maandag 21 oktober 2013

Zingen en muziek maken voor de Heer

Van de week was ik jarig en 's ochtends voor school luisterden we naar het lied 10.000 redenen tot dankbaarheid. Prachtig, toen hij klaar was...toen ging hij gewoon nog een keer aan... en nog een keer. We juichte ook letterlijk voor de Heer. Wat zullen de buren wel niet gedacht hebben ;)

Gezins-Sing-In....
Daardoor kwam ik eigenlijk op het idee om een keer een soort sing-in te houden, gewoon in ons gezin... Omdat het kan... en zo leuk is!
Zingen is zo leuk en geeft ons zo veel plezier. Helaas kan ik zelf niet zo goed zingen en zelf ken ik maar weinig liedjes uit mijn hoofd. Toch wil ik de jongens veel liedjes leren zingen. Dus vaak zingen we met you-tube mee, of we kiezen de liedjes uit een bundel waar ik er wel een aantal van ken of ... Thomas en Hans leren ze me ;)

Onze avond...
Vandaag zijn we stap geweest voor kinderkleding met oma en het was een drukke dag. De kinderen zijn moe en ik eerlijk gezegd ook. Om ruzie te voorkomen geef ik ze vast een opdracht die later vanavond terug komt. Ik zeg dat ze een liedje moeten gaan maken voor de Heer, die ze 's avonds in een concert mogen laten horen aan ons... en dat dit met de family night te maken heeft... OHhhh wat zijn ze nieuwsgierig.
Ondertussen kan ik het eten koken en verdwijnen er allerlei muziekinstrumenten naar boven, want ik mag het natuurlijk niet horen. Later zitten ze al gniffelend aan tafel, want ze hebben een geheimpje ;)
Als we gegeten hebben en de jongens omgekleed zijn. Vertellen we wat de bedoeling is. Namelijk de Heere God prijzen en voor Hem zingen en muziek maken. Als tekst gebruiken we vers 1 en 2 van Psalm 103


Prijs de HEER, mijn ziel,
prijs, mijn hart, zijn heilige naam.
 Prijs de HEER, mijn ziel,
vergeet niet één van zijn weldaden.

We leggen de tekst uit en vertellen wat prijzen is. Prijzen hebben we uitgelegd als iemand een complimentje geven, iemand groot maken, goede dingen over die persoon vertellen. Dit mogen we ook doen voor de Heere God. Hij is groot en goed en zorgt zo goed voor ons. 






Daarna gaan we zingen... en geven de jongens hun concert... :)
Een goede avond, waar we echt van genieten.. Voor ons is het voor het eerst dat we zo invulling geven aan een family night en dat beviel goed.




Wil je graag knutselen....
Kijk hier dan eens of maak zelf een gitaar

Fijne Avond...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten