Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 5 april 2017

Review en winactie: Mussen, mieren en mosterzaadjes

Voor ik ziek thuis kwam te zitten had ik al een afspraak gemaakt dat ik dit boekje zou reviewen. Helaas kwam ik toen thuis te zitten en bleef het maar liggen. Want ik had zo graag een family night serie aan dit boekje gekoppeld. Maar dat gaat hem voorlopig niet worden. Dus vandaar alleen een review vandaag. Nou alleen maar.... wacht even... ik mag er ook eentje verloten onder mijn lezers. Dus lieve lezers... lees deze blog en onderaan deze blog vind je de voorwaarden om mee te doen. 


Ik hou van zulke boekjes, dus helemaal onbevooroordeeld sta ik er niet in. Simpel, duidelijk, met veel mogelijke gebruiksopties en kleurrijk. Het thema is weer eens wat anders. En sluit mooi aan bij het voorjaar.... want is het geen geweldige tijd om er buiten op uit te trekken en te ontdekken wat de schepping ons te bieden heeft. 




5 weken lang kan je met dit boekje aan de slag. Voor maandag tm vrijdag is er een leesrooster. Iedere dag een stukje uit de bijbel lezen, stukje uitleg erbij en een opdracht. Soms staan er ook liedjes tips bij en op andere dagen leuke weetjes. Allemaal gespitst op de natuur. Ook zijn er voor iedere dag gebedspunten. 



In het midden van het boekje zit een hele grote kleurplaat, iedere dag moet je een stukje in kleuren. Welk stukje dat is, dat staat iedere dag goed aangegeven en zo wordt de kleurplaat echt jullie kleurplaat waar jullie 5 weken lang aanwerken. 



In het weekend is er geen leesrooster, maar een weekend opdracht/tekst. Ik vind dat heerlijk omdat onze weekenden vaak minder gestructureerd verlopen dan we door de weeks gewend zijn. 



Ik vind het boekje echt super leuk en wij gaan er mee aan de slag na Pasen. Of we het iedere dag gaan redden in de hectische tijd die voor ons ligt weet ik niet, maar dat geeft niet. 

Hoe kan je dit boekje winnen?

1) laat onder dit bericht een reactie achter met daarin je naam
2) like de facebook pagina van Family Nights

De actie loopt tm 12 april, 13 april maak ik op mijn blog de winnaar bekend. 


Titel: Mussen, mieren en mosterdzaadjes
Auteur: Johanna Looijen-de Rijke
Prijs: 7,95
ISBN nummer: 9789085433156
Bestellen via Jongbloed

~deze winactie werd mogelijk gemaakt door een samenwerking met Royal Jongbloed~

33 opmerkingen:

  1. Judith van der Veer5 april 2017 om 09:39

    Leuke actie! Wij willen ook wel met dit boekje aan de slag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zou dit boekje leuk zijn voor ons gezin
    Groetjes
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hanneke van der Kolk5 april 2017 om 09:44

    Lijkt me een super gaaf boekje om in de zomervakantie met de kinderen mee aan de slag te gaan. Zou het graag winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik doe graag mee voor ons gezin! Corliene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze staat al een poos op mijn wishlist samen met de andere boekjes van dezelfde auteur, wil hem graag winnen voor mijn zoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk Ilse, om weer wat van je te horen! Ik doe graag mee met je actie! Lijkt me mooi om deze zomer te gaan gebruiken met m'n dochtertje. Groetjes en sterkte in alles, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeanine de Rijke5 april 2017 om 11:33

    Wat een gaaf boekje en ideaal voor het voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! Ik heb al een boekje van deze serie. Leuk om er nog 1 bij te hebben! En super om met de kinderen te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Saskia Akkerman5 april 2017 om 12:39

    Wat leuk. Ik probeer ook mee te dingen naar het boekje. Zit helaas niet meer op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk boekje, lijkt me! We houden hier allemaal wel van de natuur. Van de schepping kan je eindeloos veel leren. We hebben onderlaatst een mosterdzaadje geplant. Als je ziet hoe hard dat groeit, gaat het bijbelse beeld meer leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Ilse, ook wij houden van deze boekjes ;-)! Daarom doen we graag mee aan deze leuke actie!
    Groetjes, Annemarie T. en haar mannen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mathanja van oostrum5 april 2017 om 18:45

    Wow wat ziet dat er leuk uit! Zou echt tof zijn om met onze vier dartelende kids te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb er al eens mee in mijn handen gestaan bij de boekhandel.... toen niet gekocht, maar zou hem nu wel graag winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om mee aan de slag te gaan. Lekker met het gezin de natuur in!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat bijzonder. Ik ben zelf ook herstellende van ziekte en moest noodgedwongen een tijd thuis blijven. Maar wat ben ik in deze periode de natuur gaan waarderen. Zou het het erg leuk vinden om nu ook met mijn kinderen hier verder mee te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Chantal Veenhoven5 april 2017 om 20:01

    Ziet er super uit! Maakt nieuwsgierig ;)
    Zou leuk zijn om met de kinderen te ontdekken!!
    Groet Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben benieuwd! Kan ik dit ook al gebruiken voor mijn kids van bijna drie en bijna 5? Hopelijk ook een boost voor mijn eigen geloofsleven...... Jiska

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk, ga er graag mee aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk!! Ik krijg gelijk zin om daarmee aan de slag te gaan!
    Groet, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat 'n mooie en super toffe actie! Ik ben dol op de natuur en hoop mijn zoontje de liefde voor de natuur ook mee te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh,wat leuk, ik doe heel graag mee voor de kleine dame. Super! Doe mee op IG hoor. Heb geen facebook meer;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wij zijn met de jongens veel bezig met buiten,plantjes, diertjes enz. Zou mooi zijn als we dat dan nog meer konden combineren met de schepper
    Groeten Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Juliet van Renssen6 april 2017 om 03:42

    Erg fijn om aan de hand van een boekje nog meer met de Schepping bezig te zijn. De bewustwording van ervoor zorgen, raakt de kinderen steeds meer bekend dus hoe fijn is het dat er dan ook nog een mooi 'werkboek' aan gewijd wordt?!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ken deze boekjes helemaal niet. Maar het lijkt mij erg leuk fijn en leerzaam om ermee te werken. Ik doe dus heel graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mirjam Steller.6 april 2017 om 09:46

    Mooi boekje om samen met mijn meiden in de zomervakantie mee aan de slag te gaan. Op de camping g zitten we rondom in de natuur en nu ben we ons nog meer verbazen over Gods schepping.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk! Wij houden er wel van om met de natuur bezig te zijn, dus het zou mooi zijn om dit boekje te kunnen gebruiken. Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooi boekje! Daar zouden we graag mee aan de slag gaan! De meiden hier houden er erg van om in en met de natuur bezig te zijn, dus zij zouden het ook geweldig vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gaaf! Mijn naam is Corline en ik heb nog geen inspiratie voor na Pasen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk boekje! Wij houden zo van de natuur en de Grote Scheper! We zouden dit boekje graag winnen om dat ook aan onze dochter te laten zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Karin wil het boekje ook wel! Vandaag meegedaan aan de challenge van Hanna Holwerda; we hebben een duif gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dit lijkt me een erg leuk boekje! wil best een kansje wagen om m te winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik zie nog niet dat het boekje verloot is. Wij waren op vakantie... Maar ik maak heel graag nog kans ;).

    BeantwoordenVerwijderen