Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 28 oktober 2015

Recensie: Wie ben ik?...

Dit keer weer een leuke recensie voor jullie online!
Ik kreeg van Ark Media het boek Wie ben Ik opgestuurd.


De inhoud verraste me en maakte me zo enthousiast dat we binnenkort gaan starten met een serie met als titel Ik ben....

Het boek is gebaseerd op de Ik ben... teksten van de Here Jezus. Leuk want daar kan je heel veel kanten mee op en dat doet Nieske Selles-ten Brinke dus ook in dit boek.


Tegelijk zijn al die Ik ben... teksten gekoppeld aan zaken waar we nu mee te maken hebben... Zoals zorgen voor elkaar, kiezen, groeien.. Dingen die je bezig houden, komen dus terug en kan je mee aan de slag. 


Dat aan de slag is ieder thema opgedeeld in meerdere onderdelen. Deze maken het boek voorspelbaar en dat is wel handig voor kinderen, want het leuke aan dit boek is dat het eigenlijk gericht is aan kinderen (7+). Ze kunnen dit zelf lezen en een soort van gezinsmoment maken op deze manier. Onze grote man vond dit erg leuk om te lezen en zat gelijk vol met ideeën, aan de hand van het boek... (lijkt op zijn mama ;)...)


Ieder hoofdstuk begint met een plaat met daarop de Ik ben... tekst en het thema wat er aan gekoppeld zit.


Daarna ga je samen aan de slag....
Nieske heeft hele leuke verwerkingen bedacht en deze zullen wel van pas gaan komen tijdens onze eigen serie :)


Daarna is er een blok waarbij het kind wordt uitgenodigd om voor te lezen en dat kunnen ze als ze 7+ zijn. Erg leuk dat ze zo actief bij een moment betrokken worden

Gelijk daarna mag jij als papa of mama voorlezen.



Vervolgens heeft ze een stuk waarbij je door kan praten, hierbij geeft de schrijfster leuke handreikingen om echt in gesprek te komen met elkaar.


Als laatst ga je bidden met elkaar, met daarbij voorbeelden die je kan gebruiken. Vragen die je kan stellen en je wordt uitgedaagd om dingen aan God te vertellen..


Al met al een leuk boek!

Titel: Wie ben Ik
Auteur: Nieske Selles-ten Brinke
ISBN: 9789033832932
Prijs: 12,50
Bestellen? Dat kan hier




Geen opmerkingen:

Een reactie posten