Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 10 september 2014

(Vakantie) Serie: Schepping dag 2

Dag 2

God maakte op de 2e dag, de zee zo groot en wijd. 
En ook de hoge hemellucht, die van het water scheidt.

De eerste dagen van onze vakantie hebben we genoeg water uit de lucht zien komen, dus dat was een mooi aankopingspunt, op de eerste echte droge dag gingen we met deze dag aan de slag.....

Na een lange wandeling gingen we in het gras liggen op onze rug om naar de overdrijvende wolken te kijken en te fantaseren over de vormen ervan... Heerlijk en zo leuk!





Ik had thuis een plaat uitgeprint hoe het werkt met regen en hoe die uiteindelijk door de verdamping weer wordt opgenomen. Daar in het gras liggend hebben we dat uitgelegd aan de jongens. Dat God op die manier een prachtig plan had om te zorgen dat er genoeg water is... maar ook dat de duivel roet in het eten heeft gegooid en dat er oa daardoor ook op sommige plekken veel te veel water is en op andere plekken veel te weinig.... 



Ook de plaat gebruiken?
Ik kopieerde enkel de afbeelding en print die zo groot mogelijk uit.
Ik vond het vooral erg mooi dat het aan de hand van bijbelteksten werd uitgelegd.

's Avonds hebben we de verwerking thuis


Van Bijbelidee, printte ik het cijfer 2 uit. (Hier kan je het werkblad vinden, scrol even naar 2e dag, cijfer 2.) Deze werd ingekleurd, net als dag 2 uit ons scheppings dagboekje.
We lezen deze avond ook het bij behorende stukje uit de bijbel.
De kleurplaat wordt trots op hun kamer gezet ;)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten