Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 29 november 2016

1e Adventszondag

Eindelijk, zijn we weer gestart met family nights. Door de grote drukte met allerlei feestelijkheden, gaat het met mezelf ook niet echt geweldig. Op mijn andere blog heb ik daar over geschreven, daar kan je hier over lezen. Het koste me samen met alle andere zaken teveel moeite om de family nights voor te bereiden. Aan de ene kant is dat oke, aan de andere kant waar lagen mijn prioriteiten... dat zet me wel aan het denken. Aan het maken van het E-BOOK voor advent beleefde ik veel plezier en kreeg weer zin om in family nights en om er tijd voor vrij te maken. Afgelopen vrijdagavond gingen we aan de slag. Het is een uitwerking van onze family night die als tip in het E-BOOK staat. Maar deze kan je uiteraard ook los gebruiken.

Onze avond....
De jongens waren zo blij dat we weer aan de slag gingen en vonden alles leuk... Ook een voordeel van een tijdje niks doen. 
We lazen uit onze samenleesbijbel lukas 1:26-38. Omdat we een link willen maken naar de engel, maken we allemaal onze eigen engel. De jongens kleuren en versieren er lustig op los. Mooi om hun enthousiasme te zien. Ondertussen praten we over de de boodschap die Maria kreeg. We gebruiken de vragen vanuit de samenleesbijbel om wat verder te kletsen. 



Terwijl de kinderen een kleurplaat kleuren, zet ik onze adventskaarsjes in elkaar. 


De kaarsjes staan in de kast en afgelopen zondag mocht de eerst gaan "branden". In de vensterbank staan de echte kaarsen en zondag ging de eerste kaars aan!



Links.....
Naar het idee vanuit mijn E-BOOK
Op pagina 9: vind je de printable om zelf een engeltje te maken.
Pagina 10-11: voorzien je van de adventskaarsjes
Op bladzijde 12: kan je de kleurplaat vinden. 

1 opmerking:

  1. Ha Ilse nou wij doen mee met je e book. De family nights ligt bij ons wat lastiger. Ben zoekend naar een vorm die voor allemaal fijn is. De oudsten zijn niet echt meer van knutselen terwijl andere dingen weer te moeilijk voor de jongste zijn. Omdat het afgelopen week erg druk was en ik zelf ook niet fit ben hebben we afgelopen zondag hebben we het bij de introductie en een kort gesprekje gehouden. De kaartjes vinden ze nog wel leuk, de taken zijn verdeeld. De 1 mag de envelop pakken, de ander de kaartjes eruit halen en de volgende ze voorlezen. Ook de kaars mogen ze om de beurt aansteken. Een gezegende adventstijd gewenst.
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen