Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

maandag 11 april 2016

Start nieuwe serie... Het leven van David.... {deel 1}

We starten een nieuwe serie... 
Een serie over David. Het duurde even voor ik de juiste inspiratie vond hoor. Na advent, rolde we bijna naadloos over in de lijdenstijd en Pasen en dan val ik voor mijn gevoel qua inspiratie altijd een beetje in een gat. Dat heb ik eigenlijk ieder jaar. Ik had absoluut geen inspiratie en wilde eigenlijk een losse serie... Dus niet een serie rondom een feestdag of op weg naar een feestdag. Wil je dat nou wel, kijk dan even via deze link, naar een blog vol met tip voor avonden tussen Pasen en Hemelvaart. 
Omdat ik dit keer geen inspiratie had, vroeg ik advies in de groep op Facebook... Binnen een half uur had ik een waslijst aan opties! Bedankt dames. Daar kwam ook deze tip binnen... David... Ja... dat was hem. Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar ik merk erg goed, dat ik een klik moet hebben met een onderwerp en dat ik dan ineens er ook helemaal vol van ben. 

David dus....
Dus we gaan aan de slag met David... Waar te beginnen? Bij het begin maar :). Ik vond een mooie tijdlijn van Davids leven. Deze zullen we ongeveer met hier en daar wat aanpassingen gaan volgen. In totaal zijn het 10 avonden geworden, die ik ondertussen allemaal voorbereid heb. Dat werkt voor mij het prettigst, omdat ik dan in een flow zit en alles op elkaar kan aanpassen. Met de feestdagen en een vakantie ertussen, zijn we tot begin juli bezig met deze serie. Bij deze serie heb ik ook veel extra leuk materiaal gevonden... Dus het is een erg complete serie geworden, maar dat vinden jullie vast niet erg ;).

i would say disregard the ages cause we don't really know that stuff, but the timelines are helpful:

Onze (film)middag....
Deze serie starten we met een filmmiddagje... 
Dit doen we op een vrijdagavond, in plaats van een family night... Nou ja in plaats van... Een filmpje samen kijken is natuurlijk een familiemiddagje.. Maar goed jullie snappen vast wel wat ik bedoel ;)

Ik vind het de tekeningen in het zand van de zandtovenaar altijd mooi.
Dus met zijn allen op de bank, tv aan en chipje erbij. 


We praten eerst nog even na over het leven van David en dat we de komende tijd over David gaan nadenken! We maken alvast een begin aan onze tijdlijn van David. Iedere week zal er een stukje van zijn leven bijkomen. Zodat we aan het einde van deze serie het grootste deel van zijn leven in kaart hebben gebracht. De tijdlijn maken we door 2 A4-tjes onder elkaar vast te plakken. Aan de bovenkant stempelen we "Davids Leven" en we plakken er een plaatje bij van David. We zullen 9 avonden gaan hebben over David (deze keer telt niet mee op het blad, omdat het een begin was) en ik verdeel het blad in 9 stukken. Daar gaan we de volgende keer mee aan de slag. 






Links...
Filmpje: Zandtovenaar, verhaal van David
Afbeelding tijdlijn: Davids leven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten