Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 3 februari 2016

Nieuwe serie: 40 dagen opstaan

Zoals jullie misschien wel gelezen hebben, gebruiken wij bij de voorbereiding op Pasen, tijdens de 40 dagentijd de leeskalender van Tear. Vorig jaar heb ik voor het eerst onze avonden afgestemd op de thema's uit de kalender. Dat beviel goed... zo goed... dat ik dat dit jaar weer ga doen.



Nu heb ik wel even gestoeid hoe ik dat dan met jullie "moest" delen... Want ik heb mijn blogs niet direct online en de weekthema's volgen elkaar uiteraard snel op. Aangezien wij meestal op vrijdag, maar soms ook op zondag een family night hebben. Zou het weekthema al weer anders zijn als ik hem maandag of dinsdag online zou hebben. Maar ik heb er wat op gevonden :)... Wij gaan gewoon iets voorlopen op de kalender.. Dus iedere vrijdag of zondag hebben we alvast een vooruit blikkende family night over het thema van die week erna. Zo kan in de juist week, de juiste family night delen met jullie.

Klink allemaal moeilijk en ingewikkeld, maar dat is het niet hoor :)...nu is het natuurlijk alleen nog de vraag of er uberhaupt iemand ook deze kalender leest en er ook avonden aan wil verbinden... Maar goed dat is jullie afdeling.... 

Voor jullie heb ik alvast de thema's op een rij gezet voor de komende tijd. De invulling heb ik achter de schermen ook al klaar.. Nu nog uitvoeren. 


week 1 - 
Koninkrijk van God

week 2 - 
Profetieën over Jezus

week 3 - 
Laatste avondsmaal

week 4 - 
Getsemane 

week 5 - 
Het verraad

week 6 - 
Hoofdpersonen naast Jezus

week 7 - 
Kruiswoorden

week 8 - 
Nieuw begin

Naast deze family nights en leeskalender, zullen we ook gebruik maken van het E-Book wat ik schreef. 



Wij hebben veel zin in deze periode, waar je toch als gezin weer bewust bezig bent met het geloof... 

1 opmerking:

  1. Ha Ilse,

    Ik heb de kalender net binnen. Ik lees met je mee en kijk hoe ik dit voor het gezin in het vat ga gieten. Kijk al uit naar je serie.
    Gezegende 40 dagen tijd met je gezin gewenst.
    Groetjes,

    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen