Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 26 januari 2016

Fontein van Liefde, Vrede (Liefde #2)

Stiekem word het toch een klein serietje... Ik had me zo voorgenomen losse avonden te gaan doen... Maar series werken zo fijn, omdat je terug kan grijpen op wat je vorige week/keer gedaan hebt!

Dus liefde...
Ik geloof dat dat het thema is van onze tijd tot de lijdenstijd begint. Liefde is een thema wat vaak terugkomt met onze avonden en sowieso in het geloof. Maar je kan het thema vervolgens vanaf verschillende kanten belichten. Dat doen we dus ook graag. 
Vorige week hadden we het over boosheid tegenover liefde en hebben we liefdesregels gemaakt. 

Fontein...
Dit keer koos ik als eerste een werkje, vooral omdat de jongens dit liedje leuk blijven vinden en ik bij het werkje al moest glimlachen... Dat word vast een gezellige avond bedacht ik :). Ook bedacht ik dat het leuk zijn om de liefde nu vanuit een andere hoek te benaderen. Dat God's liefde je in je kan borrelen... en dat dat naar buiten stroomt en golft naar buiten als een rivier en en spuit eruit als een fontein


Een rivier vol van vrede
een fontein vol van blijdschap
ik heb lief als mijn Jezus in mijn hart

... nee natuurlijk niet altijd... Maar dat kan wel en dat voelt heerlijk... Om als Jezus lief te hebben. Zijn liefde die door je heen stroomt. Om zelf ook blij van te worden. 



Echte vrede en echt blijdschap...
Dat zijn dingen waar we met de kinderen ook over nadenken. Wat is dat? Echte vrede? ..en echte blijdschap? Hoe krijg je die dan? Hoe hou je die dan?

Onze avond...
Begint vrolijk...met meerdere keren zingen van het liedje. 
Wat lekkers te drinken en chipjes er achteraan en de avond is al geslaagd (yeaa...dat is ook wel eens anders hoor, geloof me ;)...)
We beginnen snel met het knutselwerkje en tijdens het maken, praten we verder. Soms lijkt het wel of praten over "echte" dingen makkelijker gaat als we lekker aan het kleuren zijn. Dus dat doen we ook en hebben een fijn gesprek. 




We sluiten af met kringgebed op verzoek van Matthijs.

Links...
Knutselwerkje: Fontein van ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten