Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

donderdag 3 september 2015

Terugblik/blik in ons vakantie dagboek

Voor de vakantie deelde ik dit bericht op mijn andere blog, over het bijhouden van dagboeken voor kinderen maar ook over de papa's/mama's. Van een andere blogger kreeg ik de vraag of ik het ook echt zelf ging doen... Nou daar hoefde ik niet lang overna te denken... Ja dat ging ik doen..

En wat was het leuk!
Ten eerst heb ik er zelf echt van genoten, iedere avond nam ik een momentje alleen of samen om de dag te "verwerken"... 
Leuk om alles op te schrijven wat je hebt gegeten, wat je nooit wilt vergeten, maar ook wat er niet leuk was... Want nee natuurlijk is niet altijd alles helemaal leuk of goed. 

Voor jullie een blik in mijn vakantie-dagboek ;)





Tijdens het wandelen plukte ik soms wat grasjes, vonden we een veer of een stukje varen. Erg leuk om in te plakken, want erg goed tekenen kan ik niet ;)....



Ook entree kaartjes, bonnetjes en andere leuke kleine dingen plakken we met washi-tape vast.



Tja... 
je houdt van schrijven of niet ;)..
ik had gewoon niet genoeg aan de voorkant. De dagen zaten veel voller mooie herinneringen, 
leuke feitjes... die konden toch onmogelijk op 1 kantje met wat steekwoorden. Dat voelde alsof ik onze dagen en vakantie te kort zou doen.... Dus op de eerste dag besloot ik al dat ik de achterkant vol zou pennen! Heerlijk... Alle mooie herinneringen, gesprekjes, feiten en gezelligheid op papier... 
Wat is dit een waardevol document...



Ook onze jongens vonden het leuk om te doen, al mopperde wel eens als ze moesten stoppen met spelen om het dagboek te maken. Maar vaak verzonnen ze overdag tijdens het wandelen al wat het leukste was... en als je geprikt wordt door een wesp is DAT met stip het niet leuke van die dag!



Toen alles uitgeprint was, had ik echt zoiets van hoe krijg ik 60 velletjes veilig in Duitsland en beschreven weer terug... Dus hop nog even snel naar de action. Daar kocht ik kartonnen documenten mapjes, 1 voor de jongens en 1 voor mij. Daarin mochten ze mee. 

Thuis gekomen togen we nog een keer naar de action. Nu mochten de jongens een eigen map uitzoeken en ik nam er voor mezelf ook eentje. Alle dagen in een eigen plastichoesje en in de map. Deze kunnen mee naar opa en oma om over onze vakanties te vertellen, maar ook mee als ze uit huis gaan :P, als herinnering.. maar dat duurt gelukkig nog even
  


3 mooie mappen vol herinneringen...


Hebben jullie misschien een dagboek bijgehouden?


voor nog meer terugblikken kan je via deze link ook meelezen op mijn andere blog... waar 2 weken aan terugblikken deel...
  

6 opmerkingen:

  1. Fijne dierbare herinneringen en leuk om over een aantal jaren terug te lezen!
    gr.Clarissa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik doe het al van kindsaf en die pakweg 20 schriften zijn heel erg leuk om terug te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ZO he 20 schriften!. Ik heb het als kind inderdaad ook altijd gedaan, daarna mee gestopt, wel hield ik altijd bij wat we deden, maar meer in steekwoorden. nu weer een echt dagboek... super leuk!

      Verwijderen
  3. Hihi, dat 'je houdt van schrijven of niet...'
    Herkenbaar :). Ik ben ook nmet pen en papier bezig geweest in de vakantie. Leuk om te doen he!
    Het ziet er ook hartstikke leuk uit, met dat washi tape!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihihih tja... schrijven... ;)
      Ik weet dat jij dat idd ook herkent...ik mis jouw schrijfsels wel hoor Petra!...
      Dat washi tape werd ik zelf ook helemaal blij van, had ik nooit, maar speciaal hier voor gekocht en nu dol op het spul :)
      liefs

      Verwijderen