Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

vrijdag 11 september 2015

Serie Reizen van Paulus: Eutychus (9)

Deze avond hielpen we in de zomervakantie 
maar kon ik niet meer online zetten ivm mijn vakantie blogpauze. 
De komende weken zullen de laatste delen online komen van deze serie...
__________________________________________________________________

Vandaag is boekje 10 aan de beurt, dat kan je terug vinden in Handelingen 20:1-12.



Verveeld nog niet...
Soms merken we met wat langere series, dat het lastig is om de avonden te vullen. De aandacht van de jongens erbij te houden. Leuke verwerkingen te vinden. Maar hoe anders is deze serie.... De jongens blijven het super vinden deze geschiedenissen. Ook vinden wij het zelf een erg leuke serie. We merken dat de jongens meer bijbelkennis krijgen op deze manier. Het is niet altijd toepasbaar in ons eigen leven, zoals bv wel met de serie over de 10 geboden of de vruchten van de Geest.... We hebben ons dus ook wel voor genomen om zulke series ook wat vaker te doen, want ze leren ook zoveel.

Slaapverwekkend...
Ik moet altijd wel een beetje grinniken, als ik in de kerk zit met de jongens en dan zie ik die ene man... Een paar rijen voor ons... en een beetje opzij... Het lijkt wel of hij iedere dienst moet vechten om zijn ogen open te houden. Geregeld winnen hij zijn rol snoepjes van de slaap... maar soms wint hij niet en zit die beste man te knikkebollen... Ja dat tovert een glimlach op mijn gezicht, want ik moet dan altijd een beetje denken aan deze geschiedenis.... En denk dan, het is maar goed dat hij niet in het raam zit :)
Nou zijn onze preken waarschijnlijk niet te vergelijken met Paulus preken. Tenminste onze dominee preekt niet tot diep in de nacht ;). Een vervelende geschiedenis eigenlijk... hij valt naar beneden en is op slag dood. Maar Paulus mag hem weer tot leven wekken. En het lijkt of hij gewoon weer verder gaat waar hij gebleven is...

Onze avond...
We lezen ons boekje en verbazen ons over de geschiedenis.... We praten even over die ene meneer in onze kerk, het lange en late preken van Paulus. Het vallen van Eutychus, het sterven en weer tot leven komen. De jongens moeten er ook wel een beetje om giechelen.... Dat je zomaar uit een raam valt...
We hebben vanavond een beetje tijd te kort en houden het bij een simpele knutsel onder het genot van een muziekje en wat praten. Ik vond meerdere leuke verwerkingen en wist niet goed welke ik moest kiezen. Uiteindelijk maakte de variant van geloven is leuk. De andere verwerkingen waar ik aan twijfelde geef ik onderaan bij de links ook aan. Dan hebben jullie wat meer keus.



We sluiten af met het plakken van een voetstap en een sticker op de koffer. 

Links...
Knutselwerkje: Eutychus valt in slaap
Optionele knutsel: Jongen valt uit het raam
Optionele kleurplaat: Eutychus valt uit het raam
YouTube Playlist: Paulus reizen
Voetstappen: Download 
Stickers: Plaats-stickers voor op de koffer

_____________________________
Ps... 
hebben jullie al een reactie achter gelaten om mee te kunnen doen
 met de winactie voor het boek Winnaars?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten