Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 23 september 2015

Liebster Award voor Family Nights

En toen kreeg ik ineens van Marc van de blog Gloria en Kyrie de Liebster Award... Dit is een award die bloggers elkaar onderling geven en is altijd wel erg leuk om hem te ontvangen. Met mijn keukentje blog heb ik hem al eens gehad, maar nu voor het eerst voor deze blog en dat is toch wel erg bijzonder...


Dus Marc hartelijk bedankt!!!
Met deze blog beantwoord je de vragen die de andere blogger je stelt en zo leren je bloglezers je een beetje beter kennen... Dus hier komen mijn antwoorden op Marc zijn vragen :)

  • Waarom ben je begonnen met bloggen?
Al lang hielden wij in ons gezin family nights. Ik miste zelf een site waar ik gewoon complete ideeën en avonden kon vinden. Dus sprokkelde ik alles bij elkaar vanuit boeken, sites en mijn eigen brein. Omdat ik al aan het bloggen was op mijn kookblog, kwam het idee op om onze avonden te gaan delen... Maar tja dat was wel erg persoonlijk... vond ook manlief.... willen we dat allemaal wel delen op het web?... Na gebed en veel overleg kwamen we samen tot de conclusie... dit mogen en moeten wij doen... En ben ik begonnen met bloggen
  • Wat wil je bereiken met je blog?
Ik wil dolgraag anderen inspireren. Hun ideeën aanreiken wat ze met hun kinderen kunnen doen als ze avonden houden... Dat ze met een stukje van mij hun eigen avonden kunnen houden. Ook hoop ik andere lezers die zulke avonden nog niet houden te prikkelen om ook met deze avonden te starten. Want wij geloven dat dit heel erg belangrijk is... want wees nou eerlijk... je kinderen over God leren is toch het belangrijkste wat er is!
  • Wanneer blog je?
Meestal 's avonds, dan heb ik alle tijd en zit ik met de laptop op schoot op de bank. Bloggen is voor mij echt ontspannen en geeft me een kick.... 
  • Welk lied raakt jou?
Oh wat een lastige vraag.... Er zijn zoveel liederen die me raken... Ligt ook aan het moment van het jaar en mijn stemming.... Een lied wat me vroeger erg raakte is Parel van Gerald Troost, dat lied heeft me veel geleerd en raakt nog steeds een gevoelige snaar als ik hem hoor. Maar ook opwekking 775, Bij het kruis, is favoriet bij ons hier thuis. Maar ook Agnus Dei van Sela raakt me.... en nu ik zo liederen aan het zoeken ben... kom ik zoveel moois tegen. Vroeger hield ik meer van Engelse muziek, maar tegenwoordig hou ik steeds meer en meer van Nederlandstalige muziek, omdat dit me meer raakt, het beter binnenkomt... want het is nou eenmaal in m'n moederstaal ;).
  • Wat is de mooiste reactie die je hebt gekregen?
Ik krijg geregeld mailtjes van enthousiaste moeders en/of vaders die dankbaar zijn voor mijn blog, voor het delen van onze avonden. Ze kunnen er wat mee en zijn blij en bedanken me. Zo gaaf om te lezen dat anderen echt wat kunnen met wat ik schrijf... Dat was mijn/onze hoop en ons gebed voor deze blog.. en deze berichtjes laten dus zien dat deze gebeden vervult zijn... Dat maakt me dankbaar en nederig .... Daarnaast vind ik het ook een eer als mensen me om advies vragen voor hun persoonlijke avonden. Het is ook prachtig om te zien dat sommige mensen me zo vertrouwen en hele persoonlijke dingen delen... Al die reacties bij elkaar zijn onbetaalbaar en geeft me altijd het gevoel "hier doe ik het voor"...
  • Welke blogs lees jij graag?
Ik lees graag persoonlijke blogs, die blogs mogen over koken, huishouden, opvoeden, gezin, geloof of tuinieren gaan. Want daar liggen mijn interesses. Ik kan minder met theologische blogs... Ik hou meer van de persoonlijke verhalen, daar leer ik van en wordt er door geïnspireerd.
  • Wat vind je het leukst aan bloggen?
Ik hou van delen en inspireren en dat doe je met bloggen. Daarnaast is het voor mij persoonlijk ook een uitlaatklep geworden en daar geniet ik volop van!
  • Wat zou je graag veranderen in de maatschappij/samenleving?
Oei wat een lastige vraag.... Ik zou graag meer liefde en tolerantie terug willen zien in de maatschappij. Dat we de mensen om ons heen weer zien, elkaar weer groeten op straat, oude mensen helpen met oversteken, onze handen uit de mouwen steken om elkaar tot dienst te zijn... ik bid dat we steeds meer een naaste mogen zijn voor onze naaste... 
  • Wat zou je graag veranderen in de kerk?
Allereerst heb ik moeten leren dat in een kerk mensen zitten... Deze mensen zijn net als ik mens en maken fouten en laten steken vallen. Ik zie steeds meer een bepaalde lauwheid in kerken en bij christenen, die denk ik in onze westerse kerk een zeer grote valkuil is. Waar ik zelf ook geregeld in trap :( ... Daarnaast heb ik mede door mijn achtergrond een andere blik op tradities en hoop dat mensen deze soms een klein beetje los durven te laten. Want de wereld veranderd snel en ik denk dat de kerk best een klein beetje mee mag veranderen. Begrijp me niet verkeerd, want tradities in kerken en gezinnen zijn belangrijk, maar je moet ze wel met de juiste insteek in ere houden.
  • Wat is het mooiste wat je in je leven wil bereiken?
Wat ik in mijn leven wil bereiken.... Ik denk afhankelijker van God durven te leven... de controletouwtjes die ik graag in handen heb, aan Hem overdragen.... Daarnaast lijkt het me het als ouders het mooiste als je kinderen God mogen dienen. Dat is niet iets wat ik als ouder kan bereiken, maar we proberen ze wel de juiste weg te wijzen en er dus aan mee te werken
  • Wat wil je de lezers van je blog graag meegeven?
Geniet van je kinderen! Pak de kans nu ze jong zijn om hun alles mee te geven wat ze nodig hebben voor het leven... Maar investeer ook in een goede relatie en bid.... Breng hen bij God....


Als laatste rest mij nog om andere bloggers deze award door te geven... Bij deze nomineer ik de volgende bloggers....


  • Julia van Gezinsleven, graag lees ik bij haar op haar blog. Haar blog is precies waar ik zo van hou. Alles wat zo'n beetje binnen mijn interesse gebied ligt komt voorbij. Ik vind het ook erg mooi om te zien dat hun gezinsmomenten hun eigen plekje kregen tussen recepten, DIY's en allerlei andere leuke blogs. Daarnaast heb ik Julia ook beter leren kennen via andere sociale media en erg blij met een bloggende vriendin :)
  • Mirjam van Geloof, huwelijk en gezin, bij Mirjam lees ik graag haar blogs over haar avonden. Als ik inspiratie zoek kijk ik vaak bij haar even of ze toevallig iets over dat onderwerp heeft geschreven en vaak is dat wel zo. 
  • Petrina van Schrijfgelukjes, een leuk en divers blog, waar pas geleden haar eerste gezinsmoment voorbij kwam! Gaaf om te lezen hoe je dat aanpakte!


Voor jullie Julia, Mirjam en Petrina, staan hieronder de spelregels en daaronder staan de vragen die jullie mogen beantwoorden


Spelregels:

  • Vertel welke blogger met link jou heeft genomineerd.
  • Beantwoord de vragen die je gegeven zijn door degene die je heeft genomineerd
  • Nomineer een of meer bloggers en link deze
  • Stel iedere genomineerde op de hoogte van hun nominatie
  • Maak een lijstje van elf vragen voor die genomineerden
En dan de 11 vragen aan jullie:
  1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
  2. Wat wil je bereiken met je blog?
  3. Wanneer blog je?
  4. Welk lied raakt jou?
  5. Wat is de mooiste reactie die je hebt gekregen?
  6. Welke blogs lees jij graag?
  7. Wat vind je het leukst aan bloggen?
  8. Wat zou je graag veranderen in de maatschappij/samenleving?
  9. Wat zou je graag veranderen in de kerk?
  10. Wat is het mooiste wat je in je leven wil bereiken?
  11. Wat wil je de lezers van je blog graag meegeven?
Ik zie uit naar jullie blogs en antwoorden!

2 opmerkingen:

  1. Ah wat lief! Dank je wel! Lees ook graag bij jou! Ik ga m invullen. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha je hebt hem al gevonden! Wilde je nog officieel inlichten, maar dat hoeft dus niet meer :P

      Verwijderen