Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 1 april 2015

Op weg naar het kruis...

Al eerder schreef ik dat ik iets met behang, verf, kruis en kindervoetjes wilde doen...
Afgelopen zondag is dat begonnen!

Het kruis hangt aan de muur bij ons.
Op ons dressoir heb ik een stuk behang gelegd, daaruit heb ik een kronkelweggetje geknipt. 


Maar dat behang bleef zichzelf maar oprollen, al allerlei dingen geprobeerd en uit eindelijk gefrustreerd maar een steen erop gelegd...en toen ineens dacht ik dat is wel leuk :).
Daarom maar nog meer stenen erop gelegd, zo lijkt het een "echt" pad.


Aan ons kruis gaan we heel de week onze zonden hangen.
Dan is het goed om te merken dat de kinderen moeite hebben met hun eigen zonde te benoemen.
Thomas zei gisteren nog: Ik heb goed geluisterd op school, hier thuis heb ik ook geluisterd, ik heb lief gespeeld met Matthijs.... tja... wat doe je dan eigenlijk fout he... 
Mooi moment om ze te leren dat zonde dieper gaat dan alleen niet luisteren en ruzie maken. 
Aan het einde van de week zullen we verder gaan met deze briefjes, voorlopig hangen we er iedere dag wat bij..
Ik voel me wel een beetje kaal.. en naakt als iemand op visite komt en geïnteresseerd kijkt wat er op de briefjes staat... Slik.... 


Maar goed terug naar onze weg route naar het kruis.
Thomas mocht als eerst en snapte er helemaal niks van..
Sok uit?
He verf onder mijn voeten?
En oh wat kietelde dat ... hahahha


Tot zijn voetje op het weggetje gedrukt werd... 
toen begon Matthijs gelijk te roepen...
Nu ik nu ik...
Ja schat jij mag morgen ;)


Ik zal binnenkort nog wel foto's toevoegen aan deze blog, van de rest van de voetstapjes.

UPDATE...
het is goede vrijdag
en we zijn bij het kruis aanbeland






Geen opmerkingen:

Een reactie posten