Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 27 mei 2014

Emmausgangers

Emmausgangers...
Vandaag hebben we het over de Emmausgangers. 
Ik vind het altijd een bijzonder verhaal.... Dat Jezus zo ongemerkt mee loopt, maar aan de andere kant ook prachtig, want Hij kan alles zo goed uitleggen. Ze zijn niet afgeleid door Zijn aanwezigheid. 
Doordat Hij later gezien en herkent wordt, zorgt ervoor dat het hele lijdensverhaal lijkt te landen bij hen...  Ze weten niet hoe snel ze terug moeten naar Jeruzalem, om het de anderen uit te leggen. Geweldig hoe dus het evangelie uitnodigt tot delen en elkaar op weg helpen.
Vorig jaar hadden we ook een erg leuke verwerking, dus kijk daar ook even naar Wandelen met de Emmausgangers

Onze middag....
We lezen de geschiedenis uit de kinderbijbel. Daarna spelen we een ganzenbord in de Emmausstijl. (ze zijn hier dol op ganzenborden, dus dat komt goed uit) Dat leek me een leuke manier om ook eens een family night in te vullen. Klik hier om het spel ook uit te printen.



Tijdens het spel hebben we genoeg tijd om te praten over de Emmausgangers. Wel moeten we de jongens even afremmen, want die willen het zo snel mogelijk spelen, terwijl wij juist stil willen staan bij alle vakjes en de geschiedenis. Maar het kwam goed.



Ik kwam ook nog een leuk puzzelblad tegen voor wat oudere kinderen. Ik heb het Thomas al eerder vandaag laten maken als voorbereiding op vanavond. Misschien kunnen jullie er ook wat mee. Klik hier om naar de site te gaanDan moet je even zoeken naar les 29 uit de serie 3. 

Komende donderdag is het Hemelvaart, die dag zit bij ons heel erg vol met kerk, een verjaardag en werken, dus het gaat die dag lastig worden om ook nog een family night te houden. Op de dag zelf zullen we in de auto wel praten over Hemelvaart en op vrijdag zullen we een speciale family night houden voor Hemelvaart...
Mocht je nou op zoek zijn naar ideeën voor Hemelvaart...Kijk dan hier eens








3 opmerkingen:

  1. Dank je wel weer voor je inspirerende ideeën!
    Onze boys zijn trouwens ook dol op ganzenbord:).

    Ik ga even lekker je verwijzing lezen op holy home.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,
    Superleuk om je blogs te lezen en te gebruiken!
    Even een vraagje: ik kan het ganzenbordspel van de
    Emmausgangers niet vinden, de link doet het niet meer volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi derjan,
      Bedankt!
      Ik zie ook dat de link niet meer werkt.. 'T lijkt of de website verdwenen is en kan 't ook niet meer terug vinden.... Ik heb wel een ander idee. Je kan 't zelf maken.. Met behulp van deze link kan je een eigen "leeg" ganzenbord printen. ( http://media-cache-ec0.pinimg.com/1200x/83/43/7e/83437edd64074da4f1c35bf49c618e0d.jpg ). En op een van bovenstaande foto's kan je zien bij welke nummers welke opdrachten/vragen horen.. Deze zou je kunnen markeren op 't lege ganzen bord... Hoop dat je hier iets mee kan!
      Groetjes Ilse

      Verwijderen