Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 15 april 2014

Jezus' intocht in Jeruzalem

Vorige week schreef ik al dat ik het nivo verschil tussen de jongens nog wel eens lastig vind. Daarom is vandaag een wat 'simpelere' middag. We zullen vanaf nu tot en met Pasen de geschiedenis volgen vanuit de bijbel en dan is het voor de jongste wat meer te behappen.

Deze week is de family night weer uitgesteld. Hans had een afspraak staan waar hij niet om heen kon en daarnaast was Matthijs ook nog flink ziek... Arm ventje... echt zo'n eerste jaar op school, ieder virusje pakt hij mee. Daarom deze keer op zondag een family night....Al  is het geen night, maar ja zo noemen we het nou eenmaal :)

Intocht....
We pakken de geschiedenis op bij de intocht van Jezus in Jeruzalem. Omdat het verhaal wel bekend, keken we deze keer een filmpje van Elly en de Wiebelwagen. Ook kijken? Klik hier voor de link.

Onze middag....
Matthijs is nog niet helemaal fit, dus al te druk doen we niet... 
Eerst kijken we het filmpje over de intocht van Elly en de Wiebelwagen. Wil je dat niet of vinden je kinderen het niet leuk (meer). Dan is dit verhaal misschien ook wel een idee.

Daarna gaan we knutselen. Ik heb het werkje gevonden op geloven is leuk.(link naar het werkje)  En de jongens vinden het nog steeds erg leuk om zulke dingen te maken.... Dus dat kwam wel goed uit op een dag dat je het een beetje rustig wil houden.
Daarna hangen we onze zonden aan het kruis, komende week zullen we iedere dag alles opschrijven wat niet goed ging en ophangen...zo wordt het voor de jongens en ons zelf gelijk weer wat concreter.


Ook zijn we begonnen met ons leesrooster en legde we een takje buxus neer op het kruis. Iedere dag zal er een voorwerp bij komen!

Op naar Pasen, deze week hopen we een reeks kleine family nights te houden en daar hou ik jullie uiteraard ook van op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten