Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

maandag 18 mei 2015

Tips voor Pinksteren

Wat is het stil geweest op mijn blog... Na Pasen is het erg stil geweest en hier thuis ook... op de een of andere manier kwam het er steeds niet van en ineens zijn de family nights uit het weekritme verdwenen. Verjaardagen, vakantie's, visite... allemaal oorzaken van uitstellen ...en weer bleek het spreekwoord "van uitstel, komt afstel".... 

Ook Hemelvaart ging aan ons voorbij, natuurlijk is er over gesproken, maar geen family night...Die avond bedacht ik en nu gaat het anders... we gaan er weer mee starten. Vanavond bereid ik me voor op Pinksteren met de kinderen en graag wil ik jullie ook wat tips geven.


Jullie al plannen gemaakt voor Pinksteren?
Hebben jullie ook wel eens dat het stil lijkt te vallen en je ineens uit het ritme lijkt te zijn?


3 opmerkingen:

  1. Afgelopen zondagavond realiseerde ik me ineens dat het al bijna Pinksteren is! Dat was schrikken want we hebben er nog geen gezinstijd over gehouden. Wel over Hemelvaart. Nou kan dat natuurlijk nog wel, we hebben er nog een weekend tussen zitten. Maar voor mn blog is het eigenlijk aan de late kant. En door de weeks is het 's avonds eten en naar bed. Dan zijn ze veel te moe om nog iets te doen. Bedankt voor de ideeën! Die kroon vind ik wel erg leuk om met de meisjes te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hier ook vaak achteraf delen en dus te laat op mijn blog voor de echte feestdag. Dat heb ik los gelaten en maak dan zo'n blog als hierboven met alle tips op een rijtje... Wij gaan vrijdagavond aan de slag. Die kroon is zeker leuk en ook lekker simpel ;)
      liefs Ilse

      Verwijderen
  2. ha Ilse ik had je al gemist ook bij ons gaat dit helaas regelmatig zo dat het ritme helemaal kwijt is. maar gelukkig zijn er dan aanhoudend vragende kinderen........
    wij gebruiken momenteel het boek wijzer op weg naar het pinksterfeest van Andrea van hartingsveldt-Moree als voorbereiding op het pinksterfeest en gebruiken deze bij het bijbellezen aan tafel. de kinderen vinden het niet altijd fijn omdat we nu langer bezig zijn dan anders ..... maar we leren er met elkaar wel veel van alhoewel het voor onze jongste nog wel een beetje moeilijk is.
    pak de draad weer vol goede moed op ik kijk weer uit naar je blogjes ik gebruik je ideen regelmatig met een eigen draai eraan.
    de serie van andere bloggers was overigens ook fijn er zaten er een paar bij die ik nog niet kende dus weer nieuwe inspiratiebronnen.
    hartelijke groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen