Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

vrijdag 18 september 2015

Serie Reizen van Paulus: Schipbreuk (10)

Deze avond hielpen in onze zomervakantie 
maar kon ik niet meer online zetten ivm mijn vakantie blogpauze. 
De komende weken zullen de laatste delen online komen van deze serie...
__________________________________________________________________

Boekje 11 is aan de beurt en het einde komt in zicht en onze vakantie ook... Deze geschiedenis over de schipbreuk is te lezen in Handelingen 27:14-44.



Bekennen...
Iedere keer ontdek ik tijdens het voorbereiden dat ik nieuwe dingen lees en ontdek. Zo kende ik deze geschiedenis vooral uit de kinderbijbel. Ik las hem nu uit de bijbel en schrok over hoeveel dingen die ik niet wist... Paulus werd bezocht door een engel...ze dobberde meer dan 14 nachten rond... en al die tijd hebben ze nog niet gegeten.... Paulus wil dat ze gaan eten en breekt het brood...aan boord zitten 276 mensen... de centurio wil dat Paulus blijft leven en zorgt er op die manier eigenlijk voor dat alle mensen blijven leven... Ongelooflijk hoeveel je dus mist met een leuke en mooie kinderbijbel. We waren er al mee bezig, om met de kinderen uit de "normale" bijbel te lezen, maar dit moedigt mij nog meer aan! Herkennen jullie dit soms? Dat geschiedenissen en bijbelverhalen je vooral bekend voorkomen vanuit een kinderbijbel en dat je de echte feiten niet goed (meer) weet?

Onze middag...
Omdat we onze serie willen afsluiten voor we op vakantie gaan doen we er soms wel 2 in een weekend... en de jongens klagen niet ;).
We lezen eerst uit ons boekje en vertellen er nog wat meer feiten bij die ik zelf weer ontdekte, want ook die staan uiteraard niet in dit boekje. 
We beginnen met een zoek de verschillenplaat.



Daarna maken we een wel heel leuk werkje. We maken een bootje in een pot... . Erg leuk om te maken en de jongens zijn er heel erg fan van.




In de link onderaan kan je terug vinden hoe je hem moet maken, dit is geschreven in het Engels. Je hebt er bv blauwe kleurstof voor nodig. Deze heb ik niet in huis, maar we hebben zelf ons water gekleurd. We hebben een stuk koffiefilter flink blauw gekleurd en dat in een flinke hoeveelheid water, laat dat een half uurtje staan en je hebt blauw water. 



Van karton maak je een klein bootje. Het zeil maak je van papier, wat je eerst beplakt met plakband. Een sateprikker, prik je daar doorheen. Als eerst vul je de pot voor de helft met blauw water en de andere helft met olie. 



Deksel er goed oplijmen en schudden maar....
Ik wist niet zeker of de jongens het "genoeg" zouden vinden en had voor de zekerheid ook nog een ander knutselwerkje gezocht. Deze bleek niet nodig... ze waren zo blij en het was zo genoeg... de middag was compleet en dus lieten we het knutselwerkje voor wat het was.

Links...
Schipbreuk: Zoek de verschillen
Werkbeschrijving: Bootje in een potje is in het engels, maar gelukkig bestaat er google translate
Knutselwerkje: Schipbreuk
YouTube Playlist: Paulus reizen
Voetstappen: Download 

5 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar ja, dat er in kinderbijbels soms veel weggelaten wordt. Juist bij het voorbereiden van de gezinsmomenten of het verhaal van zondagsschool kom ik dat vaak tegen. Daarom begin ik bij de voorbereiding van het verhaal altijd bij de Bijbel en lees evt. daarna de kinderbijbel om te zien hoe zij het e.e.a. verwoorden.
    Wij lezen 's morgens altijd uit een kinderbijbel op niveau van oudste (kijk en lees) 's middags op niveau van middelste (kijk en luister) en 's avonds de Bijbel met uitleg. Bij het naar bed gaan lezen we dan nog een stukje uit een andere kinderbijbel, we hebben verschillende series :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, vergeet helemaal te zeggen dat ik je verwerking heel leuk vind! Wij hopen h'm ook van 't weekend (of volgend weekend want grieperig) te doen en willen er een schilderwerkje met 'fluffy verf' voor de golven van maken.

      Verwijderen
  2. Wat een superleuk idee met dat bootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja joh, dat herken ik zo, dat je toch best veel misloopt in kinderbijbels!
    Sinds een poosje ben ik trouwens voor mezelf begonnen met de Bijbel van a tot z te gaan lezen. Ik hoorde een jaar geleden van een gevangene die in een aantal maanden tijd e Bijbel 3 keer helemaal had gelezen!
    Dat had echt een vuur in me aangestoken! Ik dacht... dat wil ik ook. Gods héle verhaal lezen, en niet altijd hapsnap. Ik neem toch ook tijd voor blogs, boeken, tijdschriften en lezingen... waarom dan niet voor Gods complete verhaal?
    Ik kan je verklappen, er gaat een nieuwe wereld voor je open joh. Ik zal er wel een keertje over bloggen op mn nieuwe blog (jaja, hihi, je hoort er tzt wel van)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen