Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

vrijdag 14 november 2014

Adventskalender: Kom tot ons, de wereld wacht

Ik kan altijd slecht kiezen wat we zullen gaan doen in een speciale periode... vind dan altijd veel leuke links en tips... maar ja het moet maar net bij ons passen... Herkenbaar??

Dit jaar wilde ik heel graag een kalender gebruiken, maar die dan het liefst zelf maken....

Daarom vouwde ik 36 envolopjes... Ik heb namelijk een "leesrooster" voor 36 dagen, deze gaat door t/m 5 januari. 

Het thema...

KOM TOT ONS, DE WERELD WACHT...

Sprak me erg aan, deze wereld nu zo in nood... Ebola, IS, honger, pijn, verdriet... ellende... maar ook dichtbij...vervelende ziektes... dood... teleurstellingen..

Ook nu kijken we uit naar Zijn komst...Want de wereld wacht...

Iedere dag is er een stukje tekst wat zelf opgezocht kan gaan worden en aan de hand van dat stukje moet er een vraag beantwoord gaan worden. Het antwoord vaak een naam, moet worden ingevuld op de grote wereldbol die ook bij het leesschema hoort.

Daarnaast wilde ik ook graag wat lekkers in de envolopjes doen! Dat vond ik vroeger zelf ook zo leuk. Dus iedere dag ging er iets anders lekkers in... Soms een briefje, waarop staat dat het toetje een ijsje is, of een zakje met rozijntjes, een chocolaatje, enz.....

De site waar ik deze kalender heb gevonden, vond ik ook een lees rooster voor papa's en mama's. Dit leesrooster gaat over de 5 "moeders" van Jezus, iedere dag bestaat uit een stukje lezen en een overdenking. Soms wordt dat afgewisseld door gedichten, liederen en kijkplaten. Ook deze kalender loopt 1 december tot 5 januari. Deze willen we er zelf ook naast lezen. 

Onze kalender is bijna klaar en de envolopjes hangen we dan op aan een lijn waar je normaal met kleine knijpertjes de kerstkaarten ophangt. De wereldbol heb ik op een dikker stuk karton geplakt, want het moet een tijdje overleven! ;)

Hieronder de links naar de kalender en het leesrooster voor papa's en mama's

Adventskalender

Leesrooster voor papa's en mama's

1 opmerking:

  1. Goede ideeën! Ik ben zelf stukjes aan het schrijven voor advent. Het voelt heel goed aan om er nu al mee bezig te zijn. Met de geschiedenis van Jezus' geboorte en wat eraan van vooraf ging.

    BeantwoordenVerwijderen