Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 15 december 2015

Serie: Ik ben... de Alfa en Omega (7)

Vandaag alweer de laatste avond in onze serie over de Ik ben... teksten, we ervaren het als waardevol. Maar zoals met alle series is het ook weer goed om verder te gaan met iets ander. In ons geval kerst... 

Revelation 22:13—Christ is the Alpha and Omega...the Beginning and the End:

Alfa en Omega...
Het begin en het einde... en het hele stuk is Hij erbij...wat een troost!
Toch heb ik wel even gestoeid met hoe we dit moeten overbrengen aan de kinderen. Wat voor knutselwerkje... Knutselwerkjes zijn er eigenlijk niet te vinden en veel kinder-uitleggen ook niet. Dus dan blijft de tekst staan... Ik ben de alfa en de omega.... Hij is er altijd... Naar dat "altijd" gaan we kijken. 

Onze avond...
We hebben een lang stuk touw, de jongens krijgen het begin en moeten gaan lopen. 


Wij blijven stil staan. We hebben afgesproken dat als het bolletje touw is afgewikkeld dat ze dan 3 keer kort trekken aan het touw. Het duurt even maar dan voelen we het. De jongens zien we niet meer. 


Wij rollen het touw weer op en lopen richting de kinderen.
Binnen praten we over de tekst uit Openbaringen 22:13 en ons touw, waarvan wij het begin en het einde niet meer zagen, we voelde elkaar wel en wisten dat we er waren. Zo is het ook met Jezus. Hij is het begin en het einde. Maar ook daar tussenin is Hij erbij.

We maken voor ons als gezin een tijdlijn. We beginnen bij onze geboortes, werken zo onze jeugd door, onze verkering, verloving, trouwen, kinderen krijgen, kinderen die naar school gaan, kinderen die ook hun eigen dingen beleven... sorry de foto staat op z'n kant en krijg ik niet goed...


Daarna maken we nog een venstertje met het alfa en omega teken, zodat we dit kunnen ophangen als herinnering, dat Hij er altijd bij is. Het venster maken we met tissuepapier wat we in een kader van een A4tje plakken, met daarop het alfa en omega teken. We smeren het in met wat olie, zodat het wat gaat glimmen en wat doorzichtiger is met wat licht erachter.



 Als laatste maken we onze draaischijf af en bekijken nog eens al die teksten nog eens.



Links.....
Vensterafbeelding: Alfa en Omega teken
Draaischijf: Ik ben...
Afspeellijst: Ik ben....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten