Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 24 november 2015

Serie: Ik ben... de ware wijnstok (4)

apart from me, you can do nothing:

Ik ben de ware wijnstok en Mijn Vader is de wijnbouwer. Iedere rank aan Mij die geen vrucht draagt snijdt Hij weg en iedere rank die wel vrucht draagt snoeit Hij bij, opdat hij meer vruchten draag...
Johannes 15:1-2

Druiven...
In onze achtertuin hebben we druiven staan, dus het beeld wat de Here Jezus hier gebruikt spreekt de kinderen wel aan. De druiven kennen ze, het beeld van het snoeien ook, ze weten ook dat wat geen vrucht draagt dat we dat weghalen en ze kennen ook het beeld van oogsten :).
Persoonlijk snapte ik nooit zo goed wat Hij met de wijnstok bedoelde... maar nu ik deze tekst eens las in de Bijbel in gewone taal snapte ik het, daar staat namelijk: "Ik ben de stam van van God's druivenplant en jullie de takken". Dat maakt het ineens voor mij wat duidelijker. Als wijnstok dacht ik altijd dat er een soort dikkere tak werd bedoeld... Leermomentje voor mama :).


Onze middag...
Dit keer weer eens op een zondagmiddag en we gaan aan de slag....
Binnen lazen we eerst het stuk uit de bijbel. Het stuk heeft wel wat uitleg nodig, want wat wordt er nou allemaal precies bedoeld? 

Daarna gaan we naar buiten, laarzen aan, snoeischaren mee en knippen maar... Maar niet voor we de struik goed bekeken hebben en alle onderdelen bekeken die genoemd worden door Jezus. 




Binnen gekomen is het wel tijd voor een kopje thee en wat lekkers. Dan maken we ook gelijk ons knutselwerkje. Al eerder heb ik op een vel papier met zwarte verf een druiventak geverfd. De kinderen mogen met rode en paarse verf en een kurk (van een wijnfles) de druiven erop stempelen. 





Ondertussen praten we over de vruchten die wij mogen/moeten dragen als we aan dezelfde struik groeien met Jezus als stam... Zijn er ook dingen die ons van Jezus af kunnen houden en die weg gesnoeid zouden moeten worden. 

Die dingen hebben ze wel... en wij ook.... Deze schrijven we op en stoppen ze in een wijnfles. We bidden of de God deze dingen van ons wil snoeien en om te danken voor alle mooie vruchten die we mogen dragen. De wijnfles brengen we met zijn allen naar de glasbak.... 






We plakken onze tekst/afbeelding van vandaag op de draaischijven. 

Links...
Afspeellijst: Ik ben....
Draaischijf: Ik ben...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten