Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 10 februari 2015

Gebedsslinger: 40 dagen bidden

Zo maar even snel een berichtje tussendoor. Van het weekend zag ik op Pinterest geweldige gebedsslingers voorbij komen vanaf allerlei Amerikaanse blogs. Gaaf...dus vandaag zelf aan de slag gegaan, want ze spreken en lezen hier nog geen Engels ;).





Het is eigenlijk heel simpel. 

Ik knipte stroken papier van 4 cm, 6 van iedere kleur en nog een extra kleur waar ik er 7 van knipte. Want je hebt 47 stroken nodig. Tijdens de 40 dagen tijd, tellen de zondagen niet mee, want van oudsher werd er niet gevast op de zondag.. de feestdag. Maar op deze dagen willen wij wel verder gaan met onze gebedsslinger.




Ik maakte 40 gebedspunten en voor de zondagen maakte ik 7 dankpunten. 



Deze knipte ik ook uit. Plakte ik op de stroken papier.



Daarna kon ik de slinger in elkaar zetten. 


Dat is ook niet moeilijk, maar al met al ben ik er mijn halve ochtend aan kwijt geweest. Ondertussen heb ik een spreekbeurt van Willem Ouweneel geluisterd, ter voorbereiding op onze bijbelkring...hoe bedoel je multi-tasken :) 


nog wel even een hoog/lang genoeg ophangplekje voor vinden ;)

Wil je nou ook zo'n gebedsslinger maken? Ik heb een document online staan wat je kan downloaden en dan kan je hem zo in elkaar zetten!

Sommige gebedspunten komen van de Open Doors gebedskaartjes voor kinderen en anderen komen vanaf de MAF. 

Mijn idee is om iedere avond een stukje van de slinger los te knippen en dan daarvoor te bidden. Zo kunnen we onze serie 40 dagen delen met open handen, nog praktischer maken.

Succes ermee! 

Download: Gebedsslinger punten

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig idee Ilse!
    Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee! Ik denk dat ik dat ook ga doen, maar dan andersom: alle strookjes in een bakje en elke dag na het bidden de slinger een stukje langer maken...dan blijft mooi zichtbaar wat je hebt gedaan. Oh, en dankjewel voor de download, super van je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je er wat mee kan!
      en andersom is ook leuk!
      Groetjes Ilse

      Verwijderen