Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 21 mei 2013

Wat kijken jullie kinderen als ze tv kijken?

Tv kijken dat doen kinderen graag... die van mij in ieder geval wel. Dat is op zich oke, maar daar stel ik als mama wel grenzen aan. Eerlijk is eerlijk soms is het erg lastig om die grenzen vast te houden. Zeker als het regent, de kinderen moe zijn, ze ziek zijn, als ze zich vervelen en tja ook als ik eigenlijk even een momentje voor mezelf wil... Maar als je zo gaat kijken dan is er altijd wel een reden om dat ding aan te zetten. Dus we zijn streng... en soms mag 't wel eens een keertje extra ;). De regels rondom tv kijken zullen voor ieder gezin/kind weer anders zijn.

Ik weet niet wat jullie vinden van de programma's die op de tv komen voor kinderen, maar vaak vind ik het maar niks. Ook gebeurd het geregeld dat er dingen in voorkomen waar ik liever niet van wil dat m'n kinderen dat zien. Dat is de reden waarom onze kinderen vaak (eigenlijk altijd) naar dvd's kijken. Zo weet ik wat ze zien en kan ik het makkelijker afbakenen. 

We hebben allerlei soorten dvd's in de kast liggen, maar we hebben ook heel wat christelijke dvd's liggen. Vind het ook belangrijk als ze tv kijken dat ze ook wat christelijks mee krijgen... nee dat hoeft echt niet altijd! Hier word vaak Bob de Bouwer afgewisseld met een Cake voor Kerst (Max Lucado)... net als dat wij waarschijnlijk als we tv kijken ook een mix zullen zien van christelijke programma's/films en niet christelijke film's/programma's.

Er komen steeds meer christelijke kinderdvd's op de markt, daar wil ik af en toe ook een recensie van plaatsen. Heb je ook een kijktip? Laat het me weten.. zo kunnen we elkaar inspireren en op de hoogte houden!


Kijken jullie kinderen tv?
Hoelang mogen ze tv kijken?
Hoe ga je daarmee om?

2 opmerkingen: