Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

zondag 3 februari 2013

Zondags feestbord

Vandaag geen blog over een family night maar over eten.... 
Graag wil ik jullie laten weten wat wij meestal eten op een zondagmiddag, waardoor de voor ons zo belangrijke dag.... een feestelijke dag word!



Van m'n andere blog uitmijnkeukentje.blogspot.nl


"Zondag is bij ons altijd een bijzondere dag. We gaan 2 keer naar de kerk, doen weinig intensiefs, eten een gebakje of taartje en hebben daardoor wat minder trek. Toch "moet" er ook gegeten worden, maar geen complete maaltijd. Het liefst ook met weinig moeite.

Zo begon ik met het maken van een feestbord. De naam is verzonnen door de jongens omdat ze het een feest vonden op het bord (dienblad). Daarna is het altijd een feestbord blijven heten. Iedere zondagmiddag duik ik mijn koelkast en vriezer in en maak een feestbord. Vaak gaan er dan ook wel wat restjes op, maar soms bak ik ook speciaal iets voor het bord.

Iedere zondag is het weer wat anders. De ene keer eten we het als lunch de andere keer als diner.Het is eigenlijk een dienblad vol met kleine schaaltjes, die vol zitten met lekkere en gezonde dingen. Meer eters? Ook geen probleem dan doe ik wat meer in de schaaltjes. Wijntje erbij en voor de kids een "echt" sapje.
De sfeer is altijd super als we dit eten, eigenlijk alles is gezond, kinderen mogen zelf kiezen wat ze pakken en hoeveel ze eten... echt een feestje dus, wie wil dat nou niet."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten