Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

dinsdag 7 juni 2016

Serie: Het leven van David... David wordt koning {deel 6}

Wat blijft het leven David leuk om te volgen... 



Dood van Saul en Jonathan..
Saul en Jonathan komen om bij de strijd tegen de Amelekieten. Vlak daarna wordt David tot koning van Juda gemaakt... Ik dacht altijd dat hij gelijk koning was van het hele land. Helaas weer niet volledig die kinderbijbels :)... 
Hij voert veel strijd om overal koning te worden. Uiteindelijk wordt hij ook koning van Israël. Daarbij valt mij heel erg op dat het 7 jaar duurde voor hij koning was over het hele volk.Ongelooflijk hoeveel strijd en tijd daaroverheen gegaan zijn. En dat terwijl hij al door Samuel gezalfd was tot God's koning... Maar toch blijft David trouw aan God.. mooi! Daaruit mogen we zelf ook leren.. dat als God wat belooft, dat Hij zich ook aan Zijn woord houdt. Al duurt het jaren... het past binnen Zijn plan.. mooi...

Werkjes...
Tot nu toe kon ik heel makkelijk werkjes vinden... Tot dit "moment" in Davids leven. Er is bijna niks over te vinden. Daarom ben ik erg blij met een site die ik weer opnieuw ontdekte. Een site met heel veel informatie en verwerkingen met kinderen. Compleet met knutselwerkjes, gespreksuggesties, kleurplaten, enz. Alles op volgorde in "lesjaren". Dus heb je eens wat specifieks nodig... kijk daar eens tussen! De site? www.bijbelgemeente.be

Onze avond
Omdat deze jaren en geschiedenissen ver bij elkaar vandaan liggen en veel tekst bevatten. Besluiten we geen bijbel te lezen, maar vertellen we het verhaal van de dood van Saul en Jonathan. Davids reactie en hoe het verder daarna gaat, tot hij koning wordt. 
Daarna maken we een bijbelpuzzel, waarbij ze het moeten opzoeken in hun eigen bijbeltje. Erg fijne verwerkingen zijn dat, van de eerder genoemde site. 



Ook heb ik nog een doolhof, waarin David bij de troon gebracht moet worden. 

Als laatste maken we een knutsel/kleurwerkje, waarbij we David kronen. 



Links...
Bijbelpuzzel: David wordt koning (pagina 14)
Knutselwerkje: Kroon David (pagina 11 en 12)
Voor een kleurplaat kan je ook bovenstaande link gebruiken en dan pagina 15 en 16 gebruiken
Afspeellijst YouTube: Het leven van David

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen