Laat de kinderen tot Mij komen!

De mensen probeerden ook kleine kinderen bij Hem te brengen om ze door Hem te laten aanraken. Toen de leerlingen dat zagen, berispten ze hen. Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij Me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!’

woensdag 18 maart 2015

Blog in het zonnetje.... Thuis geloven

Het is weer woensdag dat betekent dat er vandaag een ander blogger met haar blog in het zonnetje wordt gezet...


Hoe heet je?
Amanda Poelstra
Wat is je leeftijd
32 jaar
Met wie ben je getrouwd?
Douwe
Hoeveel kinderen heb je en in welke leeftijd?
3 in de leeftijd van 10, 8 en de jongste hoopt over een paar nachtjes 6 te worden.

Houd je family nights (gezinsmomenten)?
Ja
Hoe vaak doen jullie dat?
In de praktijk komt het neer op ongeveer één keer in de twee weken.
Soms één keer per week als dat lukt en als het niet lukt kan het ook zomaar 1 keer in de 3/4 week zijn.
Op welke dag houden jullie zulke momenten?
Mijn man werkt erg onregelmatig dus bekijken wij dit per keer. Meestal is het een zondag of maandagmiddag.
Hoe bereiden jullie voor?
We bespreken van tevoren met elkaar wat we voor de komende periode belangrijk vinden voor ons gezin.
In praktijk doe ik dan de voorbereiding.
Ons gezinsmoment heeft in de eerste plaats een gericht doel waar we die les aan willen werken.
Dit doel kiezen we n.a.v. een gekozen Bijbelgedeelte.
Het voorkomt dat we teveel gaan uitweiden en teveel in één gezinsmoment stoppen.
Eigenlijk is het onze kapstok waar de rest van ons gezinsmoment aan hangt.
Met de inleiding hopen we te bereiken dat de aandacht van de kinderen gaat naar het gekozen onderwerp.
We lezen samen uit de Bijbel. En dan volgt een verwerking, zodat het geleerde van het hoofd naar hart kan zakken.
Tot slot het praktische gedeelte. We proberen na te denken of we het geleerde ook handen en voeten kunnen geven.
Kunnen we de rest van de week er nog iets mee? Hoe ziet het geleerde er in de praktijk uit? enzovoort.
Het praktische gedeelte beperkt zich niet tot dat moment alleen, maar meer voor de komende week of periode.
De uitwerking voor de inleiding, verwerking en het praktische gedeelte verschilt per keer.
Gaat het altijd van een leien dakje?
Nee. Niet ieder gezinsmoment is een gouden moment. Daarom koesteren we die gouden momenten des temeer!
Wat ontroert jou/jullie tijdens zulke avonden?
Als één van de kinderen met een antwoord, opmerking of aanvulling komt wat je nooit zelf had kunnen bedenken en wat zo recht uit het hart komt. Dat kan ook een gebed zijn.
Zeker als het één van de kinderen is van wie je het op dat moment niet verwacht.
Dat verwonderd ons en stemt tot dankbaarheid.
Het laat je als ouders op zo'n moment zien zien dat God ook werkt in het leven van je kinderen.
Hen zelf wijsheid en inzicht geeft in de dingen van Hem.

Welk blog heb je? 
www.thuisgeloven.nl
Hoe lang blog je al?
Al een jaar lang schreef ik af en toe wat. Toch zette ik niets online. Vorig jaar november heb ik dat uiteindelijk wel gedaan.
Waarom ben je gaan bloggen?
Ik ben gaan bloggen, omdat ik zelf geniet van wat anderen schrijven.
Voor mij is dat bemoedigend en opbouwend.
Weten dat je niet de enige bent.
Zo ontstond het verlangen om zelf iets te mogen delen en doorgeven waar ik zelf wat aan heb (gehad).
Waar gaat je blog over?
Over de dingen die ik toepas om te planten en begieten in het leven van onze kinderen.
Dat gebeurd in de eerste plaats thuis.
De dingen op het gebied van geloof nemen een grote plaats in zoals:
gezinsmomenten (Bijbellessen), geloofsvragen, geloofsopvoeding, evangelisatie,
lessen uit Gods schepping en dingen waar jezelf als moeder en gelovige tegen aan kunt lopen.
Daarnaast is er ruimte voor mijn visie op spelen en creatief bezig zijn.
Ideeën hiervoor deel ik ook graag.
Zeker in onze beeldschermcultuur is het heerlijk als je samen met je kinderen mag ontdekken en leren door actief bezig te zijn.
Hoe vaak publiceer je een nieuwe blog?
Ik probeer 1 blog per week te plaatsen.
Welk blog wordt het meest gelezen?
Eerlijk gezegd weet ik dat niet . Ik weet niet hoe ik dat kan zien. Misschien moet mij er eens in gaan verdiepen.
Waarom zouden de lezers van deze blog, jouw blog moeten bezoeken?
Neem gewoon eens een kijkje.
Dat zou ik leuk vinden.
Niet omdat het moet, maar omdat het mag en kan.
En misschien zitten er bruikbare ideeën tussen om over te nemen of ter inspiratie.
Misschien iets ter overdenking of bemoediging.
Het is mooi om samen van en met elkaar te kunnen ontdekken & leren.

Je bent van harte welkom!



Fijn Amanda dat je mee hebt gedaan!
Ook al blog je nog maar kort... 
wat ik voorbij heb zien komen, ziet er leuk uit :)
Dus ga zo door en dat inspireren zal vanzelf gaan!
Ik wil je veel zegen toewensen voor je blog en uiteraard voor je gezin!

3 opmerkingen:

  1. Dankjewel Ilse, leuk om zo terug te lezen en wat is die foto mega groot uitgevallen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb hem op het allergrootst gezet ;)... vind ik altijd wel mooi

      Verwijderen